"Besiktining av barnen".

Idag är det dax för BOEL. Hoppas det går bra!
Sonen ska också med för 4-års kontroll. Vet inte riktigt vad den innebär, men det visar sig! Vore kul om de tog en längd på honom, för han har verkligen dragit iväg! Visst, han har alltid varit lång - mycket längre än alla andra i hans ålder, ända från start. Men man funderar ju ibland när det ska börja plana ut. Varje gång han har blivit mätt på BVC säger de jämt "Oj, vad lång han är!! Han är ju som en x-åring (då X alltid stått för de som är minst 1 år äldre än honom). Men det planar ut snart. Han har bara haft en tillväxtperiod".
Men så har det varit VARJE gång. Inte slutar E att växa. Eller sluta ska han väl inte göra heller. Men det borde iaf inte vara så mycket hela tiden. Jag är ju inte vidare långt, 169 cm, M är 181 cm - inte heller vidare lång. Däremot så är M´s pappa och tydligen var M´s gammelfarfar lång om jag har förstått det rätt. Lång är alltså över 190 cm. Det verkar som att varannan generation blir en långing. Stämmer min teori, så ska E stå för statistiken denna gång, vad gäller långigheten.

S verkar hålla sig mer "normal". Ska man jämföra med de sura BVC-kurvorna, så ligger hon på medel om inte snäppet alldeles under. Både på huvud o längd. Däremot så ska vi inte nämna vikten... *host host* Där brås hon nog på mor sin! :P Ni kan ju alltså tänka er, tjejen ligger på medelkurvan vad gäller huvud o längd, vikten är o nosar på högsta BVC-kurvan Nu ska jag inte säga alltför mycket. Så här har det varit tidigare. Det känns som att S har börjat plana ut i vikten, för vi kan skymta hennes hals nu! :D

Dagens BVC-besök ska bli väldigt roligt! (det brukar jag inte tycka normalt, men nu är det ju 1 år sen jag var där med E och typ 2 månader jag var där med S).  Återkommer i ämnet lite senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback