Blev så jäkla glad!!

Jaa! Jag blev så förbannat glad idag när vi åkte ifrån dagiset! Först stog jag och pratade med en mamma som hade hämtat sin son och skulle ha barn om ca 4 veckor. Hon frågade hur det funkar att ha två kottar, ja det praktiska och sådär. Hon var visst lite "nervös" hurvida hon skulle klara det eller ej.
När hon går mot bilen och jag vänder mig om, så står där en mamma som jag har letat efter hela hösten! Vi fick kontakt i höstas och skulle ta en fika, men sen bara försvann hon! Men där stod hon. Med ett lika stort leende som jag! :D (Hon hade haft sina två barn hemma pga deras höga infektionskänslighet, men nu sen 1/4 hade de börjat igen). Så vi snabbpratade och konstaterade att vi kommer ses oftare nu och kan bestämma något närmre. Skitskoj, för den här mamman verkar så himla rolig och vettig! Ingen flamstyp,  utan det känns som man kan få någon typ av utbyte av henne. 
I höstas hade dom en barnflicka hos sig, men hon hade visst slutat. Mamman (och pappan) hade insett att det inte funkade när barnflickan sa "I don´t like kids!!! And when I do like this *spanky spanky-rörelse mot ansiktet* they just cryyyyy! ". Öh? Ja, just det! Så de skickade hem henne och skulle ligga lågt med barnflickor ett tag framöver.. hehe.

När jag sen körde iväg mot BVC, kände jag mig helt glad! Tänk vad ett leende från en annan människa + lite glada meningar i utbyte kan göra! Människor är intressanta. En del i alla fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback