BOEL gick inte helt bra..

Lilla S klarade inte hörseltestet utan anmärkningar. BVC-tanten försökte o försökte plinga med de små bjällrorna. Men när inte S reagerade med sitt väntra öra efter tag, gav hon upp och sa att vi försöker om 1 månad igen. Jag hade dock glömt bort o informera om S´s öroninflammation på just vänster öra... Så när S inte hörde på sitt vänstra öra och jag sa "Ja visst ja, hon har ju haft öroninflammation på det örat", kändes det som jag kom med en dålig bortförklaring eller nåt. Men skit samma.
Annars så var i alla fall allt bra. S skrattade och tittade precis som BVC-tanten förväntade sig.. Dvs, S följde den röda träpinnen som tanten drog fram o tillbaka framför S´s ögon.
Längd: 70.5 cm. Huvud: 44 cm. Vikt: 9800 gram. Allting helt normalt. Vikten börjar plana ut.......
Det konstaterades att S har eksem. Precis som vi trott. Så nu ska jag köpa någon smörja på Apoteket, även nåt klägg till hennes öra (för där var det geggigt). Det här med eksem känns så nytt, med E hade vi aldrig några bekymmer med sånt. Jag hoppas bara det inte går hand i hand med framtida allergier, men det behövde det INTE göra sa sköterskan. Jag hoppas hon har rätt. Det vore ju himla trist.
Jag vet att man inte ska tänka så.. men jag kan inte låta bli. Det känns iaf bra att S är försäkrad.... OM det skulle bli något.

E klarade sin 4-års kontroll galant. (Jag hatar att känna sådär.. att han KLARADE det! Herregud, det är ju små barn vi pratar om. Inte en jäkla maskin eller fordon som ska genomgå en riktig besiktning...)
Dock VÄGRADE han rita den omtalade "huvudfotingen" som barn "ska" klara på den här kontrollen. Men jag har hört om andra barn som också har vägrat göra som de blir tillsagda. E ritade. Men han ritade en eld och en raket som sa "pang pang" istället. När BVC-tanten sa: "Men rita en gubbe som står och tittar på raketerna", så tittade E på henne och sa helt självklart: "Men gubben är ju så liten juu, han syns ju inte. Han står inte så nära och tittar på raketen. Han står ju här borta *E pekar nedanför papparet*". "Ja, såklart kan man ju inte stå så nära raketen", svara BVC-tanten med ett leende. Hehe...

Sen får han leka sjörövare och titta synen. Utan problem!
BVC-tanten frågar om E´s hörsel. Jag sa att ibland hör han allt, men ibland inget. Så vi kollade även hörseln på honom. Så nu har jag svart på vitt, E hör UTAN PROBLEM! Det är bara hans (o)vilja att höra som spelar in ibland.....
Längd: 114 cm (jaa, jag vet. han ÄR lång för att vara 4 år...)
Vikt: 20 kg prick med kläder och obajsad.
Nästa BVC-besök med honom blir när han är 5.5 år. Då är det sprutdax.



Kommentarer
Postat av: Jennie

Först: Kramar till lilla S!

Sedan: URDIGGAR Es förklaring på teckningen! :) HAHA!

Sist: Så den manliga budgethörseln börjar så tidigt alltså! :P

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback