Bra och dåliga händelser

Ont i halsen. Men jag tror ändå att jag är snäppet friskare idag. Det går åt rätt håll i alla fall,
som man brukar säga...

Idag ska jag iväg till sjukhuset för att ta Cellprov. Ska bli skönt att få det överstökat. Skulle ha gjort i höstas, för att följa "reglerna" - men då var det för tätt inpå S ´s födelse och då skulle provresultatet bli vajsing. Men nu är det OK tidsmässigt och jag hoppas att provsvaren blir likaså! Jag funderade lite igår och undrade om man löper större risk att få tillbaka förändringarn när man en gång har haft väldigt kraftiga sådana? Varför skulle man annars få gå på tätare kontroller de första åren?
Jag brukar ha otur. Med mycket. Eller otur och otur, jag vet inte vad jag ska kalla det egentligen. Men är det någon/något som drabbas/händer - så brukar alltid jag vara inblandad på något konstigt sätt. Som tex med FK eller andra myndigheter. Mina papper kommer bort, det blir strul osv, klart att min bebis (S) i magen hade 300 hjärtslag/minut och man blev kollad för det, i tidigare år när jag skulle sätta in en spiral.. klart att det skulle strula så att det tog över 30 minuter och attt jag nästan svimmade och sen när den väl  skulle ut, så visade det sig att den hade suttit så jäkla fel och snett att det var märkligt att jag inte blivit gravid innan! eller som det här med cellförändringar - klart att jag hade kraftiga och var tvungen att operera bort dem och klart att just lasern var trasig just den morgonen så att läkaren fick ta upp den gamla hederliga kniven och karva i mig, som hon inte hade gjort på FLERA år och nästan glömt bort hur man gjorde. Vilket bidrog till att jag var sövd 1 timma istället för 10 minuter!!
Ja såna grejer är så typiskt att det händer mig. Därför kommer jag inte bli förvånad om mitt provsvar, om ett par veckor, återigen säger att jag har fått förändringar. Men nu ska vi inte ta ut det i förskott. Ibland kan jag även ha en jäkla tur också! Som tex få jobb som jag vill ha, träffa intressanta människor som blir mina vänner, och på semestern i El Gouna var jag och mamma de som fick ett väldigt förmånligt erbjudande om hotellbyte till ett bättre hotell!! ... ja såna små grejer, som gör att man ibland känner att man har tur.
Jag kanske nästan har lika mycket tur som otur?! Fast det känns som att det oturiga liksom överträffar mina tur-händelser, för att oturiga sakerna drabbar mig mycket hårdare på något vis.

Godmorgon på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback