Dagen som varit

Efter att vi lämnat E på dagis idag, så åkte jag och lilla S till ett köpcentra. Jag handlade lite grejer att ta med till Paris, sånt som är bra att ha i ryggan! :) Tex lite dryck, Brago och lite frukt.
Sen gick vi i lite affärer... jag handlade lite till mig - och så ett par strumpbyxor till S.

Hann koppla av i drygt 1 timma innan vi skulle gå och hämta E på dagis. Han var ute på dagisgården i det strålande vädret. Vi gick lugnt hemåt och pratade om hur hans dag varit. Hemma fick han en tallrik yoghurt och ett glas mjölk, som han förtärde ute på trappan. Lilla S satt snällt i vagnen och jag tog tag i sopkvasten och sopade rent utanför staketet. Vad fånigt att göra så, egentligen! Men det blir fel i mitt huvud, när jag ser att alla andra grannar och alla andra på hela denna gata gör så. Inte alla, men kanske 80% har redan sopat. Jag trodde att det var en speciell renhållnings"traktor" som tog hand om det... ?!
Jag sopade och därmed sopade jag rent i hjärnan! Typ. :)

Sen tog jag tag i att klippa ner en massa gamla blommor, som man tydligen brukar klippa ner på hösten.
Det har hängt över mig ett tag.... så det var skönt att få det gjort! Började kratta lite försiktigt, men gav upp då jag kände mig febrig. Pratade med en granne och under tiden hann S börja kinka, så vi packade ihop och gick in.

Nu har vi pysslat (gjort fågelfrö av lim!!) och ätit sill & potatis. Köksgolvet är torkat och att döma av disktrasan så var det nog gaaanska välbehövligt. Den blev svart, ja. Tyvärr bokstavligt talat.

Ikväll jobbar M över och min kära mor kommer hit! Har inte träffat henne på "länge", så det blir trevligt.
Blir nog en tidig kväll. Jag mår inge bra.


Kommentarer
Postat av: Popprinsessan

Glöm inte att hämta upp Paris-guiden! (om du inte redan har gjort det dvs..) Hoppas ni får super där nere.. sååå avis.

2006-04-20 @ 19:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback