Drömmar om Pelle

Vår son på 4 år, har fått Pelle Svanslös som ny idol. Det började med att han fått (låna?) filmen av farmor och A nu i helgen. Nu är det Pelle för hela slanten kan jag lova!!

Det ska ringas till Pelle, det ska kollas på Pelle - om och om igen, det ska svaras på frågor om Pelle...
Nu vill han också åka och hälsa på honom! Innan han kom på den idén, så frågade E vart Pelle bor.
Dumt nog svarade jag "Uppsala". Nu tror alltså E att Pelle bor i Uppsala och att vi kan åka och hälsa på honom, helst idag... Jag har sagt att jag inte riktigt vet VAR Pelle bor... "Men ta reda på det då. Du kan ju fråga någon på vägen!"..... 
Försökte även med en annan taktik.. "Pelle finns inte". Men då började sonens underläpp att darra och han blev konstig på rösten, den där rösten då han nästan börjar gråta... Så då fick jag omformulera mig...

Han tror ju att Kalle Anka, Långben, Pluto osv bor på Eurodisneyland. Det är ju vi som sagt det.. att han ska få hälsa på dem när vi åker dit! Därför faller sig det naturligt för honom att de han ser på TV bor någonstans..
 
Han har även frågat var Pettson & Findus bor.. då svarade jag för några dagar sen "Nästan vid farmor. Vid Julitta heter det. Vi kan åka och hälsa på dem i sommar om du vill!".

Därför tror han alltså nu att Pelle finns... att han finns att hälsa på!
Hur ska man ta sig ur det här nu?

När E hakar upp sig helt på Pelle, vill jag bara säga rakt ut: "Han finns inte!!!!!!!!!!!! Han är ett påhitt!!! Du kommer aldrig få träffa honom". Men jag inser snabbt att det inte vore vidare pedagogiskt och det skulle även kännas elakt att säga så. Krossa hans dröm om Pelle...

Nu kommer han här. Han håller på och gör en kattleksak. Till vem tror ni?
Jajemen! PELLE! För den här leksaken.. den ska ju Pelle få.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback