Fortfarande sjukhus här hemma..

Igår kväll kom jag in i duschen till slut...  Men det var med tunga, jobbiga steg jag hamnade där. Väl i duschen så tvättade jag snabbt håret och sen drog jag på värmen och bara stod där. Länge.
Ja, jag stod där och duschade VARMT tills jag brände mig, tills min kropp var alldeles röd av värmen.. och tills varmvattnet var slut. Åh, så skönt det var! Jag älskar att duscha VARMT när jag har feber.

Det blev en tidig kväll igår. Efter duschen gick jag och la mig. Mådde verkligen inge vidare. Däremot kunde jag inte somna. Klockan blev 21, den blev 22 (då kom M o la sig), den blev 23, den blev 00 (då gick farbror H ner o la sig(?)) , den blev 01... och när den blev 02 gick jag upp. Kunde inte ligga kvar.
Gick och tog febern. 39.7 grader! Inte undra på att jag inte kunde somna.
Tog en Alvedon och kände hur febern gick ner. Sen somnade jag in. M lovar varje natt att han ska gå upp och peta in nappen till S, men när nattens timmar är komna och hon gnyr i sitt rum.. så slutar det ändå med att det är JAG som går in till henne. M sover alltid så djupt. Han hör ingenting när han har somnat.
Även med 39.7 grader i feber, så är det visst jag som ska gå upp på natten. GRRR! Och ja jag vet, skulle jag bara ha väckt M skulle han ha gått in till S.. Men  DET kändes då som ett större projekt än att gå in till henne själv.

Imorse vaknade hon inte ens för 6-vällinge och det är jag tacksam för! Hon sov tills 07,30!

Min snälla pappa var här igår kväll och hjälpte oss. Han lagade mat till sonen och satt sen med lilla S. Jag kunde ligga i lugn och ro på soffa och ta igen mig. Skönt!

Imorse när jag vaknade hade jag bara 37.6 i feber, så kanske är det på väg åt rätt håll?!



Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag älskar att duscha VARMT alltid. :)
Min M är likadan - jobbigare att väcka honom än att fixa själv! :)

Hoppas du mår bättre idag.

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback