Frisör-besök

Så är man fin i håret nu också. Strålande! :)
Jag hade en klipptid strax innan jul 2005, men då var jag tvungen att avboka. Sen har det liksom inte blivit av att ta tag i det där, förrs nu - då det verkligen var KRIS! Egyptens starka solstrålar och Röda Havets salta vatten, var nog inte så bra för mitt hår. Förmodligen inte för någons hår. Det var skönt att bli av med de spröda topparna... Men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag gillar längden jag har nu.
Det är inte frisörens fel att jag har lite längre än vad jag (nog) själv vill. Jag sa att jag trivdes med längden och ville behålla den... ! Ibland bara hoppar det ut meningar ur min mun, som jag själv blir förvånad över.

Jag får panik när jag har hår mot halsen! Det är något som kommit på senare år. Det är därför mitt hår, som från början var typ ner till rumpan, har blivit kortare och kortare för varje vartannat år, ungefär och alltid är uppsatt i en (skittråkig) tofs. Här kan vi verkligen snacka bekvämlighet framför en glammig friss! :)

Jag klippte lugg också. Det var M´s önskemål och om HAN har något att inflika vad gäller min klippning, lyssnar jag noga. Väldigt noga, vill jag lova.

Sen kommer man till betalningen. Eller innan jag kommer dit, tänker jag.. "nu ska jag BARA betala för klippningen, inte börja titta på hårprodukterna bredvid. Bara nonchalera dem!".
Men så hände det där igen, att en mening hoppade ur min mun. Min mun sa; "Säljer ni platt-tångar här?".
Jag blev skitförvånad över vad jag hörde. Jag har ju en plattis här hemma, förvisso börjar den sjunga på sista versen.. men ändå! "Ja, jo.. men vi brukar bara beställa hem ifall om vi får in en beställning", svarar frisören.

Helt plötsligt har jag en platt-tång i min hand!
Det visade sig att hon hade en beställd sådan under disken. Som var beställd tills den 27/4 och tills dess skulle dom hinna beställa en ny. Så då liksom bara betalade jag för den... ?!?!?!
Och precis då fick jag för mig att det sliter på håret, så då var jag tvungen att köpa en hårgegga som skyddar mot värme!

Jag åkte därifrån nöjd, men fattig(are).



Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag bara ler! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback