Lite om dagen

Nu är det E´s tur att vara risig. Stackars!
Imorse var det min mamma som lämnade honom på dagis och då hade han sagt att han hade haft ont i pannan. Enligt fröken som tog emot, så var det vanligt att barn sa just så när de har feber.. ?! Det var bara 3 barn på hans avdelning idag, resten sjuka (10 st. i normala fall). Jag ringde till dagis kl.12, av en annan anledning, men passade på att höra hur det var med lilleman. Det var sådär.. han hade inte ätit, var trött, men inte gnällig eller SJUK. Så fröken L tyckte att han kunde vara kvar de 2 sista timmarna.

Jag åkte iväg till sjukan och tog cellprovet... det gick snabbt och lilla S var så snäll så snäll.
Sen bar det av direkt till dagiset och väl där så var det en kille som saknade mamma! Han hade väntat på mig den sista timman.. och han var trött och hängig. Så han får stanna hemma minst imorgon och förmodligen resten av dagisveckan. Han kanske behöver vila upp sig.

Jag hoppas att lilla S klarar sig ifrån fler sjukdomar på ett tag. Hon har haft tillräckligt... RS-viruset och så öroninflammationen!

Imorgon kommer farbror H och hälsar på oss. Det blir trevligt. Tror och hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Ojoj. Stackars E. Har massa tankar och funderingar men vill inte skriva dom här. Tar det en annan gång.

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback