Lördagens dagsordning spikad!

  • Handla!
  • Dammsuga och röja undan smågrejer.
  • Gårdagens uppgift var att fastställa dejt-tid med L. Hon och barnen kommer på onsd. Dagens uppgift blir att klura ut något trevligt att fika med.
  • Badrumsprat. Måste komma överrens om badkar eller dusch. Om badkar: bubbel eller ej?    Om bubbel: stor eller liten storlek? Det enda vi är överrens om i så fall är att det ska vara "hål i botten" + vattenstrålar (tack för dina tips J!). Personligen har jag ingen som helst aaaning om vad som är standard på bubbelbad. Kanske är detta jag skrev standard? Ja, ni ser.. det finns lite att undersöka. M kom med en annan idé imorse. Kanske köpa ett rejält bubbelbadkar och sätta ner i källaren, där våran dusch som vi nu dagligen använder är bänkad. I så fall sätter vi in en liten duschhörna i badrummet. Svårt det här! Det börjar ju dessutom rinna iväg tidsmässigt.  Idag ska M försöka få ur det gamla badkaret ur badrummet, så han kan börja röja där inne.   Dvs, riva ner våtrumstapeterna! Antar att han får hjälp av den lille mannen.
  • Sudoku:a lite.
Matlagningen + roning av barnen skriver jag inte. Det är liksom underförstått. Precis som mitt surfande! :P



Kommentarer
Postat av: Jennie

det är mysigt att bada tillsammans. Det är kul för barnen att bada samtidigt. Så jag röstar på ett stort badkar. (Notera att en hel del hörnbadkar faktiskt inte har större badyta än vanliga badkar men tar betydligt mer plats jämfört med vanliga badkar)
Ett jättemegabubbelbad till källaren kanske LÅTER som en kulig idé men med handen på hjärtat - hur ofta använder man ett sånt *egentligen*?

...och just nu funderar jag på varför jag har ett sånt behov av att lägga mig i?! Köp vilket badkar ni vill vettja! :)

Kram!

Postat av: MESS

"...och just nu funderar jag på varför jag har ett sånt behov av att lägga mig i?! Köp vilket badkar ni vill vettja! :)"

För att du är tjejen med väääärsting bubblet!
(och alltså har viiiktiga erfarenheter av såna här viiiktiga grejer!).

:D

2006-04-01 @ 13:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback