Min dag

Lilla S var vansinnig inatt. Mellan 04-04.45 provade jag att gå fram och tillbaka, eller in och ut om man hellre vill säga det, till henne... Gav nappen, stoppade om, klappade, strök och gav min kärlek - men det räckte visst inte till. 04.45 gav jag upp och bäddade ner mig och M fick gå upp och ge henne välling.
Inget hjälper visst när hungern träder i kraft (undrar (inte alls) vem hon brås på på den punkten.. )
Tack och lov somnade hon om sen.

Idag kom badrumssnubben hit, alltså han som ska renovera vårat badrum. Han lämpade av en massa rör och grejer på vår gård. Nästa söndag kommer han tillbaka för att sätta igång! Spännande!

Stack iväg en sväng och handlade, barnen var kvar hemma och det var riktigt, riktigt skönt att få åka iväg helt alena. Var in en sväng på biblioteket också... lånade 2 Castor-böcker som jag överraskade E med i kväll! Han blev jätteglad!

Igår var jag hos H och fikade. Då tipsade hon om att det var utförsäljning av barnkläder på ett ställe, maxpris var 39:-/plagg! Efter fikat packade jag in mig själv, barnen och min mor i V70:n och körde dit. Då hittade jag en hel del med kläder, mest till E. Lilla S var inte på sitt bästa humör just då, så jag kände att jag inte fick ro och titta på allt jag kunde tänka mig att köpa. Så idag när jag ändå var i orten, så körde jag dit en sväng igen! Mycket riktigt så hittade jag ännu mer kläder, denna gång även till mig!
Det var inte enbart barnkläder, utan även vuxenkläder. Detta lilla företag köper bla upp stora konkurslager, eller "överblivet" från typ H&M.

När jag sen kom hem efter knappt 2 timmar, ställde jag mig och lagade lunch. Kyckling, ris och egenlagad Currysås + morotsstavar till mina 2 karlar, jag själv stekte på en laxbit och lite färska champisar. Mumma!

Hann knappt förtära lunchen, förrs det ringde på dörren. Där stod min helgulliga brorsdotter med sin farmor. In med dem och hej å hå, nu vart det leka av. Brorsdottern (som jag f ö är gudmor till!) är helskoj! Nu är hon strax över 2 år och man kan börja prata med henne!! Lajbans ju! Hon är typ kär i lilla S... hon vill krama och pussa henne HELA tiden! :-) E är hon impad av, som tusan!
Brorsdottern är alltså 2 år och min lilla S, på snart 9 månader - är större än BD. Det ni! :D

Nu är här tyst i huset och jag ska gå och lägga mig o läsa.
Jag har haft ont i hjärtat i 2 dagar på raken nu. Det oroar mig lite. Det är inte korta stunder, utan det onda sitter i i princip hela tiden. Ungefär som sån där molvärk man kan ha i magen, fast molvärken nu sitter i mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Jennie

:( åt att du har ont i hjärtat och *kram*

Jag är smått trött idag och fick tänka tre gånger innan jag kopplade ihop brorsdotterns farmor som din mamma. Det är andra gången jag känner mig alldeles förvirrad och bortkommen när jag läser här. Dumma din blogg som får mig att känna mig tröttdum!: P

Kram.

Postat av: MESS

Hej Jennie!

Det är väl bra med en blogg med några små "fyndigheter" som gör att man får tänka till med trötthjärnan ibland! ;) Skämt å sido. Jag skrev "Brorsdotterns farmor" medvetet, bara för att använda andra ord än "min mamma".. :-)

Ang. min handled... Nej, den är tyvärr inte bra. :( Känns inte alls bra i den faktiskt.. Inte hjälpte värme heller.

KRAM!

2006-05-01 @ 11:13:01
URL: http://mess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback