Natten

"Vilken jävla natt det var", säger X* när han kommer in till vårt sorum efter 8 timmars sömn i sonens rum.
-"Men vad vet du om det egentligen ?, frågar jag uppriktigt förvånad. För X gjorde det lätt för sig och gick och la sig inne hos sonen kl.00 och lilla S var starkt missnöjd från 23.50 och framåt..... "

-"Hon höll ju på och skrek som bara den".
Jag surnar till lite och säger: "Du vet _ingenting_ om hur natten har varit kan jag lova!!!".
- "Men jag gick ju in till E och la mig för jag har ont i halsen".

Visst, X* har ont i halsen och har fått lite hosta. Men det irriterar mig när han säger så och jag ifrågasätter vem det var som tog hand om henne om nätterna när "någon"... hade över 39 graders feber.
Då sa han inget.

X* är VÄRLDENS bästa pappa dagtid. När hans trötthet slår in på kvällen och han somnar för natten,
är han som förbytt. Han har inget som helst tålamod och är SÅ irriterad att han inte får sova. Det är som att all hans empati försvinner i takt med att hans sömn tar över. Jag tycker ju synd om barnen, är de vakna om nätterna är det ju för en anledning. Som att dom är sjuka tex. Då tycker jag synd om dem, då vill jag ta hand om dem. Jag har ingen empatiklocka och vet ni.. det är jag glad över!

F ö så är jag skittrött nu och känner mig inte alls särskilt frisk. Det går mot rätt håll, men för varje dag verkar jag få en jobbigare hosta.



*) Vem X är förstår vi ju allihopa, ville bara använda en annan bokstav för omväxlingens skull...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback