Tanke och omtanke

Läste nyss Tille´s mamma´s dagbok här på nätet.
Hon hade lagt ut en bild på alla fina presenter o brev de fått från omtänksamma människor.
Lika fort som bilden kom upp på min skärm, lika fort går det upp för mig att mitt handskriva brev på ett vanligt A4-papper ter sig "fattigt".

Man säger att det är tanken som räknas. Ändå känner jag mig snål med omtanke.
Det handlar ju om ett barn, deras barn - som håller på att tyna bort!
I samma tanke som jag ångrar att jag inte köpte något och skickade till dem, så tänker jag:
"Vad är rätt att skicka då? När ens barn håller på att dö framför en, vad är det då som räknas?"
Inte är det prylar i alla fall.

Nej, från och med här och nu bestämmer jag mig för att mitt brev i alla fall är någonting.
Rader av text, som de kanske kommer bära med sig ett tag. Bokstäver som är värda mer än en speldosa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback