Tillväxtperiod?

Vad höll Lilla S på med inatt egentligen? Hon vaknade innan 4 och höll på och bökade och var inte alls nöjd. I normala fall så somnar hon om om man bara ger henne nappen. De sista nätterna har hon sovit sig rakt igenom utan något vak alls, så det var ju nåt som var tokigt inatt.

Efter att ha stigit upp typ 8 ggr så fick jag nog. Jag gjorde iordning 150 ml välling och gav henne + bytte blöja (något jag ALDRIG annars gör nattetid). Efter det somnade hon om så nöjd så nöjd.
Hon var förmodligen bara hungrig. Är det en tillväxtperiod hon har nu tro? Jag har ingen som helst pejl på läget vad gäller utvecklingsfaser, skillnad var det med E - då var man mer än väl påläst och kunde precis vad som stod i alla Barnböcker om mat/sov/(o)vanor o utveckling.

Jag hoppas detta var en engångsföretelse, för att börja ge henne mat på natten igen - det vill jag då rakt INTE! Så nu håller jag tummarna för att hon sover natten som kommer, i ett svep och vaknar med sitt underbara godmorgon leende när man tittar in! :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback