Vår långfredag..

Jag gör ett nyt försök....

Idag mötte vi upp farmor och hennes A för att lämna över E till dem. Då var E väldigt trött och lite hängig. Hoppas att han inte blir sämre bara. Imorgon när vi vaknar kommer det kännas konstigt, precis som det brukar göra när han inte sover hemma. Det händer väl inte SÅ ofta, men när det väl händer.. så känns det så.. så tomt! Så konstigt. Han liksom saknas. Såklart.
Men vi vet ju att han har det megabra hos farmor & A, så vi får försöka njuta av lite lugn..

Efter vi lämnat av sonen så åkte vi förbi minneslunden. Ville ställa en bukett med påskliljor till mormor. Tände även ett ljust och önskade Glad Påsk.

Sen körde vi vidare hem till mina föräldrar. Där en middag väntade. Även mina två morbröder var där. Det blev en positiv överraskning vid middagsbordet, det bjöds nämligen inte på traditionell påskmat! :)
Istället hade min duktiga mamma (som är bäst!! i köket) lagat mycket annan god mat.

Förrätt: en smörgås med en god röra och så rökt lax och rom ovanpå. M är inte vidare förtjust i sånt, så han hade lite svårt för att äta upp det... :)
Till varmrätt serverades jag en laxfilé med en god smält ost på. De övriga gästerna fick fylld kycklingfilé med något jox däri.. Till detta serverades klyftpotatis, en sallad med en massa gronks i och en grönsaksröra med ytterligare gott gronks i, tex squash, purjo, vitlök, paprik... , URGODA kokta morötter som var honung och kanelöverdragna, det kanske låter lite skumt.. men det var SÅ gott!
Efterätt: Apelsinsoppa med en Pannacottaliknande grej. Gott!
Till fika var det sen en Citronpaj med lättvispad grädde. Jag har länge varit nyfiken på hur citronpaj smakar, om det är gott eller inte. Det var gott.. och givetvis syrligt! :)

Lilla S var sig inte riktigt lik där hemma. Nej, hon var ganska missnöjd faktiskt! Trodde ett tag att hon var på väg att bli sjuk.. men väl hemma igen, så blev hon sitt vanliga jag. Nu sover hon så skönt så.

Jag då? Jag mår inte så vidare. Sitter faktiskt nu i telefonkön till Sjukvårdsupplysningen. Måste få bukt med min feber som kommer och går. Vill få tillbaka orken! Det känns som jag har bihåleinflammation på vänster sida, ev. lunginflammation på höger sida, halsinfektion och.. och.. och.. och... ;)

Vi får se om jag kan få någon läkartid tills imorgon. För inatt orkar jag inte ge mig ut... !



Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas att du kryar på dig snart!!!

Det låter som om ni haft en trevlig långfredag ändå! :?

Gronks. Bra ord. :)

Kram,
~ Jennie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback