Vårfint på stolparna

55217-11

-Vårens violer!

När jag hämtat E på dagis idag, packade jag in barnen och mig själv i Volvon och åkte och handlade lite Penseér. Jag skulle hemskt gärna ha handlat ännu fler blommor till blomlådorna och andra krukor jag ska ha blommor i, men jag hade inte orken. Jag är inte riktigt frisk än, även om jag nästintill är det.
Det är väl den här tröttheten jag känner av som kommer efter en tids sjukdom.

Det blev iaf ett par Penseér som vi planterade direkt! Lilla S satt i sitt babyskydd och tittade på när E och jag planterade. Det var riktigt fint väder, så härligt så! Funderade ett tag på om jag skulle dra fram krattorna och kratta lite på framsidan av tomten... men i samma tanke, så sa E att han ville gå in och pyssla.
Så vi gick in och pysslade. Det blev en biltvätt.. av toalettrullar!

Jag är VÄLDIGT imponerad av E´s fantasi! Likaså är de på dagis. Där är det totalimpade över hans konstruktionsförmåga, hans sätt att se det logiska och samband i allting. Han är helt makalös!
En fröken säger på fullaste allvar att E kommer bli ingengör eller fysiker i framtiden. Hon ser med spänning fram emot vad det ska bli av honom. Ja, jag vet.. det kanske bara är ord som hon slänger ur sig. Men som mamma så blir man ju såklart skitstolt över att få höra något sånt! Inte för att det spelar någon roll om han blir fysiker eller en "man på golvet" s a s, jag är ju givetvis lika stolt över honom ändå.
Det jag menar är att jag blir stolt när någon berömmer vår fina, duktiga son!! :)

Imorse föddes idén till att han skulle göra en biltvätt när han hittade de 3 tomma toarullarna.
"Jaha", var mer min tanke... Men han visste precis hur han skulle göra! En rulle på vardera sida och så en rulle över de andra.. och på dessa rullar, skulle han klippa itu gummisnoddar, så det blev en himla massa smågummisnoddsbitar att klistra fast på rullarna! Ja, precis såna där gummigrejer det faktiskt är i en riktig biltvätt! E´s biltvätt blev strålande! :D

Lilla S har varit snorig och låtit lite rosslig emellanåt. När det kommer ut såna där snorbubblor från hennes näsa, blir jag orolig. Inte RS, INTE RS, det får INTE vara RS. Så jag lyssnar och observerar henne totalt och hela tiden. Jag håller koll på henne och hoppas att hon snart får bli kry. Att hon snart är pigg och laddad inför vår semester!!!

Nu väntar sängen.
Tack & God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback