Vinst

Mina föräldrar har sålt deras husvagn. De har tröttnat och jag kan förstå dem!! (mest min mamma).

Jag hjälpte dem med en försäljning. I lördags tog vi kort och la in en annons. Min mor hade tänkt sig x-kronor. Vilket var på tok för lite! Jag fick henne att inse att den var värd mer än dubbelt så mycket. Personligen tyckte jag att dom skulle sätta ut 15.000:- mer än vad dom tänkt sig, men det tyckte både mor o far lät "på tok för mycket". Vilket det inte var!
För att kompromissa, så satte vi ett pris på 13.000:- mer än vad de tänkt sig och då sa jag åt dem att de INTE fick gå ner i pris än möjligen en tusenlapp. "Nej, det ska vi inte göra. Vi ska stå på oss", lät det då.

Givetvis var det utsatta priset på tok för lågt. Folk har mailat och ringt från första stund.
Igår kväll, efter 2 dygn var den såld - för 3.000:- lägre än utsatt pris! Varför? För att dom inte bryr sig om att tjäna pengar, utan  hellre går ner mer i pris för att slippa telefonsamtal och visningar. Skön inställning, visst.. Men kan man få mer, så varför inte?

Var och hälsade på min pappa ikväll. Ifrågasatte varför de sålt husvagnen billigare. Han sa sen; "Du ska vara jävligt glad för att jag inte är ute efter och tjäna pengar, för då hade erat hus blivit dyrt!". Han sa det med glimten i ögat, men visst har han rätt gammel guben.

Hur som helst. Min mor tycker ju att hon har "vunnit" 10.000:- eftersom dom fick så mkt mer än vad hon tänkt sig från start. Om man alltid går in med en låg inställning, tänk vad många vinster man måste få sig i livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback