Hård i magen

Lilla S är förstoppad. Hon har haft problem med hård mage sen hon var en plutt-bebis.
De senaste veckorna, sista månaden nånting har hon haft väldiga problem med "reningsverket". Ringde dels Apoteket och hörde lite om hur mycket Laktulos jag kan ge henne och han rekommenderade mig att ringa hälso och sjukvårdsupplysningen, vilket jag också gjorde. Där var det en riktig surkärring som svarade. Hon gav såna nedlåtande kommentarer att jag faktiskt surnade till rätt rejält. Hon la ifrån sig luren ett slag och när hon sen kom tillbaka var hon som en annan människa. Hon var såååå trevlig så. Avskyr falska människor.

Jag ska ringa min BVC-tant imorgon och se vad vi kan göra. I värsta fall måste vi ge henne laxeringsmedel. Min lilla skruttfia! Hon har inte fått ur sig något sen i torsdags och hon stånkar sig alldeles blå (ja, faktiskt!) och så kan vi ju inte ha det. Funderar på om det kan vara någon födoämne hon reagerar på. Men brukar man inte oftast bli lös i magen då?!

Stackars liten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback