Min dag och lite om kön.

Det har varit en lugn dag idag, himla skönt måste jag säga!

Lämnade sonen på dagis och jag och lilla S tog oss en cykeltur även idag. Passade sen på att handla.
Hem, la S och satte mig sen vid datorn och pysselsurfade! :-)
Pling, plong - mor utanför dörren. Vad har hon med sig då? Jo, ett par liter nyplockade och rensade blåbär!
Dom var tänkta till barnen, men jag ska allt ta mig en näve jag med! Basta!

Upp till min morfar. En mycket gammal man på 90 år och därmed gamla tankar och synsätt på saker och ting. Särskilt på det här med kön; flicka & pojke. Ena, enligt honom, har mer värde! Han har 6 barnbarnsbarn och det är inte svårt att se att han tycker killarna står högre. Särskilt när det gäller min son. Honom höjer han till skyarna och ÅÅHH så otroligt duktig han är. Klart han är, men han har även en syster och nu två tjejkusiner - som är precis lika mycket värda!! Men det sägs det inte ett ord om.

Kvällen kommer gå i pysslets tecken. Jag är helt såld på ämnet!

:D


Kommentarer
Postat av: Jennie

oj så jobbigt sådant är. det där med värde hit och dit och speciellt om/när det är tydligt.
men man kan ju inte ändra på nittio år gamla tankar. inte på en snabb, enkel handvändning i alla fall. tyvärr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback