December

Det är julstök o julfix om vartannat!

Igår var vi i stan hela dagen och försökte handla klart alla julklappar. Trängdes med tusen andra IKEA-besökare.. Trodde folk jobbade, men inte.

Väl hemma var det pepparkaksbak med sonen som gällde. Lilla S var med hon också, men hon käkade bara upp degen så henne fick vi gå till ett annat rum med. Pepparkakorna luktade ljuvligt - dock råkade jag ha dem i ugnen ett par minuter för länge. Sonen tog det bra och blev lovad att få baka några nya en annan dag (tur han bara gjorde 1 plåt igår!).

Idag är det brottning, hem till fadern och lussekattsbak som ska utföras! Igår satte jag upp alla stakar, stjärnor o julgardiner! Det är så juligt så här hemma. Sonen vill ta fram alla tomtar, men nej - de får allt vänta på sin tur som är någon vecka innan jul.

Tack och bock.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, av någon konstig anledning är MASSOR med folk lediga på fredagar. Det går aldrig att åka till Hälla då om man vill ha det lugnt. Fattar inte hur det där går till.

Jag har svårt med reglerna för adventspynt och julpynt. Gardiner ska alltså upp nu, men övrigt pynt ska vänta till sen?

2006-12-02 @ 09:09:06
Postat av: Sara

Anna: vet inte riktigt hur "reglerna" är.. Men jag vet att många byter gardiner o tar fram stakarna tills första advent. Tomtar o dyl. väntar många med tills någon vecka eller bara ett par da´r innan julafton. Tror det är lite vad man själv är van vid?! Samma gäller julgranen.. där är det många som gör olika om jag förstått det rätt. En del fixar den tidigt i december, medans andra (som vi) väntar tills dagen innan julafton! I år ska det bli väldigt intressant att se hur länge våran gran får stå kvar... känns som om en liten huligan kommer välta den.

2006-12-02 @ 13:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback