Helgen

Helgen har varit kanon!

Igår åkte vi hemifrån runt 11-tiden. Körde vägen förbi stan och fixade lite julklappar.
Vi var inte på hotellet/herrgården förrs 17! Då stupade vi i säng, tittade lite på TV och sen hade vi bunkrat upp med hur många tidningar som helst. Fatta vad skönt att få läsa i lugn & ro!! Jag kopplade av till tusen och blev helt plötsligt dundertrött. För att inte somna gick vi iväg in till "huvudhuset" (vi bodde i en stuga mitt på gården) och tog oss en fika. Sen tillbaka till sängen och läsningen.

Jag slog ihop mina ögon vid 21. Var så fruktansvärt TRÖTT!
Gick upp imorse och käkade en jättegod frukost och sen väntade sängen. Vilade, läste.

Var hemma vid 13.30 idag. Allting hade gått bra för svärmor med man. Skönt det. Var lite orolig att lilla S skulle vara vaken o strula på natten eller nåt. Men inte då.

Pratade med Cissi ikväll. De kommer ju imorgon och stannar tills sen tisdagkväll eller också enda till onsdag! Tjohoooo, vad kul! Jag trodde nämligen att de skulle bege sig redan på tidig tisdagmorgon.
Så nu har jag bakat två vaniljlängder. Ska göra en kladdkaka imorgon, vi måste ju ha något att fika med! :)
Mat då? Det blir hederlig gammal "barnmat"; spagetti med köttfärssås och på tisdag blir det ev. pannkakor till lunch. På kvällen funderar jag dock på att göra en potatisgratäng och köpa "gourmet rostbiff", vilken är helt underbart god enligt de som äter kött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback