Julen

                                          Peppartomte

Julafton är över.

Det var en lyckad dag igår. Och även de 2 dagarna innan. Vi kan börja där.

I fredags hade jag mina föräldrar på middag. Jag bjöd på inbakad lax på savoykålstäcke och västerbottenpotatis. Till efterrätt körde jag en gammal 80-talare, nämligen päron i ugn med after eight. Mycket gott.

I lördags kom alltså alla gäster, dvs svärmor med man och Elea, svärfar med fru och M´s brorsa.
Till lunch rörde jag ihop en fläskfilégryta och ris. På kvällen bjöds det taccos.

På natten vaknade Edward och gick o kikade i sin julstrumpa. När han såg att det låg något där i blev han helt till sig och det tog ett tag tills han somnade om. På julaftonsmorgon var han väldigt förväntansfull inför dagen. På förmiddagen kom mina föräldrar, min bror med sambo + deras två små söta barn och även min ena morbror var med! Barnen bytte julklappar, sonen fick nån experimentbräda - den blev väldigt uppskattad. Stina fick en jättefin tunika från Polarn och pyret. Tack säger vi!
Julmat till lunch, M extraknäckte som Tomte hos min mor&far som hade min bror o hans familj på besök.
Kalle här hemma och sen åkte Max iväg till en kompis och extraknäckte igen... :)
väl tillbaka fick han kliva in i Tomterollen här hemma. Lilla S blev jätterädd för tomten...  men sonen, han pladdrade på och var jätteglad! :)

Och vet ni!! ÄNTLIGEN har Stina börjat gå!!! Det hände dagen innna julafton. Det var på tiden..

Barnen fick en hel del med fina julklappar... Edward hade önskat sig ett lasersvärd och det fick han. Behöver jag säga att han blev ÖVERLYCKLIG??!

Vi alla pratade lite löst om nästa jul...  Funderar på att åka utomlands då. Svärisarna hade Gran Canaria på förslag, men jag sa Egypten istället... och ja, det köpte dom. Vi ska kolla upp lite mer om klimat och prisuppgifter. Blir det en jul&nyårsresa blir det ingen 2-veckorssemester sommaren 07. Får ju tänka på det också innan vi bestämmer oss. En annan önskan jag har, är att fira åtminstone 1 jul ihop med mina föräldrar - vilket M också vill! (mest han faktiskt).

Igår kl.23 gick jag och svärmor + mina föräldrar, bror med dotter (!!) till kyrkan och lyssnade på midnattsmässa. Det var inte den främsta anledningen till att jag gick till kyrkan, utan anledningen var att Linnéa de La Cour sjöng. Vilken jäkla röst!!!! Så kraftfull och vacker! Rös i hela kroppen. När vi gick ut ur kyrkan gick jag fram och sa till henne att hon sjöng så otroligt fint och svärmor tackade också för underbar sång, hon blev väldigt glad över orden.

Det var skönt med en nattpromenad. På hemvägen gjorde jag sällsis med en gammal barndomskompis som jag inte träffat på 1 år! Henne träffar man på i kyrkan av alla ställen!! hahaha....  Hemma 01.20 - stupade i sängen.

Idag har jag hunnit med att lyssna på en föreläsning. Nu fika!

Hoppas att ni alla har haft lika fint julfirande som vi haft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback