Mina dejs hit och dit

Dagarna bara rusar iväg med mig i släptåg. Jag hinner inte med känns det som. Vad har hänt denna vecka då?

I måndags var det plugg för hela slanten. Eller jag försökte iaf. Bakade lussebullar med mandelmassa, gjorde de i bullformar. Mmmm!

I tisdags var min kära mor o jag ut och åt gottigt julbord. Mycket trevligt och så himla skönt att få sitta och prata med henne i lugn & ro. På kvällen kom Eva hit, hon hade med sig sin dotter. Hon o sonen lekte som aldrig förr!!! Jättekul att de leker så bra! Även Annelie tittade över en sväng, hon hade med sig båda barnen...  Vi pysslade som små tomtenissar.. :) A o barnen åkte hem vid 21.00 men Eva o jag pysslade glatt vidare. J & E lekte, klockan tickade på och vips var klockan 23.30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hjälp. Vi hade helt enkelt väldigt, väldigt trevligt och glömde visst bort klockan. Sonen var kanonglad, somnade med ett leende på läpparna.

Onsdag & Lucia. Iväg med lilla S till allergimottagningen, hon skulle pricktestas. Tack och lov visade de inga utslag på alla de födoämnen hon testades för! Tydligen ska hon tillbaka till hud där vi var i sept. och blev remitterade ifrån!!! Det är dom som ska nickeltesta henne. Jäkla hattande.
M släppte av mig på stan. Mötte upp H & A. Lunchade på Två lingon och ett blåbär, åt bakad potät.
Hem med H och direkt in på sonens lussefirande. Puh! De små var jättesöta och duktiga.

Torsdag. Varit på universitetet. Hade en muntlig redovisning som gick bra. Kunde inte låta bli att tycka synd om två stycken som var sÅÅ nervösa. De darrade på både röst och hand.
Var upp till instutitionen, klagade till kursansvarig på ena kursen. Ca 6 veckor efter kursstart är det fortfarande otydliga instruktioner och allmän förvirrning. Klagomålen har haglat in och läraren kommer inte få fortsätta undervisa i denna kurs nästa år.
Jag och Sofia gick en sväng på stan. Var in på Panduro och köpte textilpennor.


Idag fredag. Plugg tills lunch. Fick ett väldigt oväntat besök av en min gamla bästa kompis. Hon hade lämnat Göteborg för hemstaden denna helg. Synd bara att hon inte hade sagt till innan att hon skulle hem, då hade jag kunnat planera in allt mycket bättre. Tyvärr  hann vi inte ses nån längre stund! Men jag ska åka ner till henne i februari och hälsa på. :) 

Sen lek med barnen. M ska iväg på sin tredje arbetsintervju imorgon. Jag hoppas att det kommer gå bra för honom!!!!


Lördag. Barnens farmor och man kommer hit. Jag och M åker och spenderar en barnfri helg på en mycket fin herrgård i Dalarna. Lovely!!!!!


Söndag. Kommer hem på eftermiddagen. Pillar, städar och fixar.

Måndag: CISSSSSSSIIIIIII (&Stoffe) + alla barnen kommer hit!!!

Sådär ja. Då har jag gått igenom min vecka och även dagarna som kommer! :)

Nu ska jag ner och "inreda" min nya pysselhörna! Tjoho på er!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken fullspäckad vecka du har haft då! Min har varit totalt händelsefattig. Jag är ganska så avundsjuk på din lilla tripp till Dalarna måste jag säga, för jag har tjatat på M om just det i fleeera år! Det som är lite synd för er nu är ju att det inte är nån snö, tänk vad fint det hade varit! Men ni får det nog riktigt bra ändå misstänker jag! :)

2006-12-15 @ 17:23:38
Postat av: Sara

Visst hade det varit vackert med ett snörikt Dalarna, men jag gråter inte över det. Inte det minsta faktiskt. :) Uppskattar mer ensamheten med M mer, än snön... Tänk att få sitta och prata helt ostört, sova hur mkt och när vi vill!!! äta god middag och (förhoppningsvis) god frukostbuffé! Mumma! :P

2006-12-15 @ 21:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback