Resa, men var?

Letar resa, men hittar inget. Detta är en resa som i så fall ska ske förrs nästa sommar. I juni nånting.
Jag är banne mig sugen på Egypten för en fjärde gång. Men det verkar som att de flesta inte har resor dit i juni, pga värmen. :( Var åker man annars i juni? Jag tittade även lite på Grekland, men det känns inte alls lika lockande. Men det kan ju ändras.

Det är rätt komiskt att jag har fastnat så otroligt för Egypten. Jag verkligen AVSKYDDE landet då jag besökte det för första gången. Jag är glad att jag gav landet och människorna en chans till.

Om ni har något resförslag, så tjoa till vettja!
Det ska passa för en familj med barn som är 3 & 6 år. Ska vara en plats/land där man har något nytt att utforska i 2 veckor. Sol, värme och goda badmöjligheter är ett måste.

Jag kikar vidare.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hm! En viss kö för möss. Det finns pool i trädgården, en sjö ett par stenkast iväg och ett hav en halv vindbris åt höger. haha.

nej, jag vet inte. vad är det för fel på grekland?
turkiet då? där finns tomten och en stad under vattnet.

tack för att du släppte in mig i din blogg! jag har ju SAKNAT dig! och jag FÖRMODAR att jag är en av dom där tre som kommenterar! :P

KRAM på dig & ha en underbar kväll & helg!

2006-12-22 @ 20:24:28
Postat av: Anna

Men hallå, Italien, Italien!

Eller blir det en sån resa också? Annars tror jag faktiskt att det landet funkar för barn också, finns mycket att utforska även på nära håll om man inte vill åka så långt. Och så sol och bad också -den biten är bättre än vad man tror.

2006-12-23 @ 08:34:22
Postat av: Sara

Jennie: jag kan tänka mig köa för möss, men på en helt "vanlig" semesterdag i så fall. Kanske inte direkt "mössen" jag tänker på i 2-veckor?! ;)

Inget fel på Grekland egentligen.
Turkiet... nej. Var där för ett par år sen, tack men nej, tack. Fast iofs, som jag skrev så gillade jag ju heller inte egypten första gången jag besökte landet...

Jag har saknat dig med!!!
KRAM!

Anna: Italien kanske det blir i vår/sommar. Men då bussresa och utan barn. Blir det inte italien för mig i år, så får det bli en annan gång. Kommer vi iväg på semester nästa år, så blir det med mina föräldrar och de funderar på att ta Italien 2 v. i sommar.

Dom åker förresten till Thailand nu i januari.. fastnar dom för det, så kanske det skulle kunna vara ngt. Men då får vi ta det hösten 07.

Åh, svårt det här!!

2006-12-23 @ 12:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback