Tisdag

Tittade på en film igår, Djävulen bär Prada. Tack, men nej tack. Gillar inte förutsägbara filmer.
Idag tänkte jag klämma in en film när lilla S sover. H har med sig huuur många filmer som helst. Lika bra att passa på o titta.

Annars har jag tänkt att plugga lite. Imorgon är det föreläsning o jag behöver förbereda mig lite mer.

Ikväll är det plask&lek-avslutning. Jag går med sonen, min pappa barnvaktar lilla S.
M då? Jo, det gick så bra för honom på intervjun igår att han blev kallad även idag!!
Dock sitter han nu i en marig situation, för chefen på jobbet han sökt vill ha referenser. Såklart de vill. Bara det att när M idag ska ringa o be sin nuvarande chef om ref., kommer han förmodligen inte ha något jobb kvar där. Det funkar så där. De kan inte ha honom i ett projekt när de vet att han är på väg bort. Det är ett alldeles för litet och sårbart företag. Dom är bara 6 personer, inklusive M.

Jobbigt samtal väntar för M... men ibland kanske man måste ta svåra beslut för att vinna något i längden?! Det tråkiga är ju bara om han inte får det här nya jobbet. Iofs kommer han fortsätta söka jobb.. men ändå liksom.

Så nu har jag sagt att "får du det här jobbet, då jäklar ska jag få en utlandsresa i mars! och en massa pysselgrejer". M tittade konstigt på mig och frågade när jag skulle lugna ner mig.

Jag tror min kurslitteratur väntar på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback