Att visa eller inte visa?

I eftermiddags var jag på stan. Jag gick och satte mig på ett ställe för att mata lilla S.
Bredvid mig sätter sig ett gäng tjejer på 16-år (de skulle börja övningsköra pratade de om och då är man väl 15 nånting?!). Det var ganska skoj att tjuvlyssna på dem. Det var prat om killar, kläder och hur fort man skulle äta för att vara "rätt"?! Ena tjejen åt visst alldeles för sakta, den andra åt för fort och den tredje vet jag inte, för hennes äta-mat-takt pratade de inte om. Men hur kan man äta i "rätt" takt? För det andra, vad har det för betydelse???? Ah, jag förstod inte deras diskussion om detta - men kul var det att lyssna på dem.
Det var mycket "A men, du ba´..... coooolt, ashäftigt, fy faaaan, men då, ba´, öh, hörrööööö".

När de hade ätit upp sina glassar och skulle ge sig av, så sa ena tjejen "Aaaa, bär du också alla kassar i handen?", varpå den andra svarar: "Jaaa, men det är väl självklart. Man vill ju fetvisa (?) hur jävla mycket man har shoppat. Klart man inte stoppar de små påsarna i den stora kassen!!!".

?

Ja, precis så svarade hon.
Jag var såklart tvungen att vända mig om och se hur mycket hon hade shoppat. Hon hade 3 små kassar a´la Apoteks-storlekar (som i princip var tomma) och en större. Att hon nu var så stolt över detta lyckade (?)shopperi, fick mig att dra lite på smilbanden... Ack, den ungdomen! :)




Kommentarer
Postat av: Popprinsessan

Hahahahahahahahahaha.... det var nog det roligaste jag har läst på länge. Undrar om vi också höll på så? :/ Vi ritade väl mest kartor till varandra ;)

2006-02-25 @ 08:31:25
Postat av: Den älskande mamman

Ja du.. jag undrar också om man själv var sådär?! Förmodligen! ;)

"Emt".
;D

2006-02-25 @ 10:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback