Mina olika barn

Det har blivit riktigt röj på lilla S. Hon far omkring i sin gå-stol som aldrig förr. Nu kommer hon verkligen iväg och kan åka runt dit hon vill. Visst, hon styr inte medvetet men det är så märkligt, för hon hamnar ALLTID vid min fikusblomma!

Det är ju inte helt ovanligt att fikusar tappar blad, det gör även min.... och de få blad den har kvar, vill jag gärna ska få sitta kvar. Men såklart är lilla damen på dem. Hon nyper av dem, gör smular av bladen, äter, mumsar, tittar och när man sen tittar på henne och säger "AJ AJ", då bara flinar hon en rakt upp i ansiktet.

När sonen var liten och man sa likadant till honom, blev han så rädd att han började skaka och ofta inte gjorde om det. Dom är väldigt olika, mina barn. Det gör mig också nervös över hur lilla S kommer bli längre fram, för om hon blir tvärtemot brorsan sin, så innebär det alltså att jag kommer falla ihop av raserisammanbrott var och varannan dag. Huhhhh, jag orkar inte tänka tanken ens.

Idag kom lilla S även på att panelgardinerna går alldeles utmärkt att använda som tuggerimaterial.
Japp, de tyckte hon var goda att äta och mumsa på. Det är bara en tidsfråga innan hon drar ner hela jäkla gardinuppsättningen. Återigen, SUCK!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback