SOV MED DIG UNGE!!!

Idag är det inte en godmorgon här hemma...
Jag är trött, mega, jätte-hur-trött-som-helst... !

Lilla S håller på att få tänder.
Det sägs att barn kan bli snoriga då, det märkte jag aldrig med sonen - men eftersom dom är totalt olika, så är det givetvis klart att lilla S är det.
Hon brukar alltid sova till runt 1-tiden innan hon vill ammas för första gången. Inatt var det innan.
Men sådär mitt i natten är man ju ändå hoppfull och tänker "nu sover hon nog tills imorgon bitti ändå".
Hon vaknade redan efter 1 timma. Då var hon orolig. Ville inte sova. Ville inte ha nappen.
Hon var inte så nöjd. Första timmen sprang jag fram och tillbaka och gav henne nappen, stoppade om henne och klappade på ´na. Men andra timmen av missnöjdhet så började jag bli alldeles för trött för att orka tänka "stackars lilla S, hon är snuvig och kanske har ont i tandköttet".
Istället var det mest tankar som "SOV MED DIG UNGE!!!" som existerade i mitt trötta huvud.

Jag vinglade ner och hämtade näsdroppar och droppade i hennes näsa. Vips så somnade hon!!!
Jag fick sen sova i 1 timma innan M gick upp.
Somnade tack o lov om och kunde sova i ca 45 min. till.
Då vaknade sonen och väckte mig med kommentaren: "Vilka stora tänder du har mamma!".

:)


Kommentarer
Postat av: Nils

HAHHAHAHHAH underbarthh! Som i rödluvan och vargen!

2006-02-27 @ 10:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback