Jag, en (o)duglig fru?

När jag lämnat sonen på dagis imorse, mötte jag en gubbe som sa en rolig sak till oss för 1 år sen.

En varm söndag sommardag för ett år sen, var M o jag och hälsade på min mormor på ålderdomshemmet, vi satt ute i det fina vädret och tittade på människor. Så kommer då den här gubben som är lite förståndshandikappad..

Han säger hej och så tittar han länge på mig. Han vänder sig till M och frågar: "Är det här din fru?"
M svarar typ "Jajemen".
Farbrorn tittar på mig igen och sen vänder han sig mot M o säger med ett leende på läpparna:
"Ja, hon duger ju gott och väl som söndagsfru må jag säga".
Vi alla blir fulla i skratt och M svarar: "Ja, hon duger gott och väl som vardagsfru med!!"

:D



Kommentarer
Postat av: Jennie

*lerskrattar* :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback