Kolmården

Vi hade en underbar dag på Kolmården igår!! Dock kom vi ca 40 minuter senare än vad vi bestämt med bror + familj. Vi hittade inte fram! Vi var stensäkra på att det skulle vara skyltat till Kolis när man närmade sig Norrköping, men inte! Åkte in en sväng i Norrköping, ingen skylt där heller!
Till slut kom vi i alla fall rätt.

Var in på Delfinföreställningen och det var riktigt skoj att se dem! Men det var ju alldeles för kort ju! Bara 20 minuter. Ville ju se MER! Vilka sötingar dom är och tänk, jag har ju faktiskt sett delfiner "på riktigt" där dom ska leva, dvs i öppet hav! :-)

Fick feber där till lunch, pulade i mig en alvedon och hankade mig vidare. Halsen mådde inge vidare på kvällen, men just nu tror jag det börjar gå åt rätt håll.

Kusinerna lekte och hade roligt tillsammans, det är alltid kul att se att dom är goa mot varann. Lilla S satt i vagnen och mådde bra.

Jag såg ett välbekant ansikte i folkvimlet.. Tittade till en gång till och jamen visst var det dom!!! Ett par gamla kompisar från Växjö!!! Helt otroligt. Åhhh, så roligt det var att se dom och barnen!!! Jag flög fram till L och vi babblade på ett bra tag. Vi sa att vi ska försöka dra ihop hela våran gamla föräldrargrupp tills nästa sommar och ha picknick!! Ska prata mer med C om det i sommar och se om hon vill hjälpa mig med det. Det vill hon, det är jag säker på! :)
Jag kan sakna alla från föräldrargruppen. Vi hade så mycket roligt tillsammans. Vi alla blev verkligen kompisar och alla hade intresse av att hålla "ihop". Sånt är skoj när alla är lika engagerade.
I slutet när alla typ hade fått sitt 2:a barn, då blev det rätt stimmigt på våra träffar.. Vi var ju 9 par med ca 2 barn/par...

Nåja.

På hemvägen från Kolmården stannade vi till hos M´s mamma och blev serverade mat. Farmor badade lilla S, som var fullkomligt galen i badet!! :)

Väl hemma igen, så var mina ben och min kropp trött, det var riktigt skönt att få krypa ner i sängen och somna! Vi fick sova ända tills 07.30!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback