Badrumsfunderingar

Kom i säng tidigt igår, men inte så tidigt som jag tänkt mig. Men iaf innan 22 och det är väldigt duktigt för att vara mig och här hemma är det tidigt att släcka ner huset för natten.
Det har varit såå skönt att få sova, men tyvärr så har jag varit hyfsat vaken från 05 imorse. Då ammades lilla S. Jag orkade aldrig gå tillbaka till min säng, utan somnade bredvid S på madrassen i hennes rum. Hon sov väl 20 minuter efter amningen, men sen upptäckte hon att jag låg kvar och då tyckte hon det var "high five" typ. Då började hon spralla och ha sig. Hon verkar ha upptäckt att man kan blåsa ut luft från munnen, för det roade hon sig med ett bra tag. Blev nedblåst i ansiktet av både det ena och det andra..


BADRUMSTANKAR

Idag ska vi åka till IKEA. Det är ju mer än hög tid att börja leta badrumsinredning och kakel/klinkers för den kommande badrumsrenoveringen. Jag har verkligen INGEN aning om hur jag vill ha det i badrummet. Absolut inte!! Det enda jag vet att jag vill ha, är en rak blandare - men om jag har förstått det rätt så är de snordyra?! Visst, allt är relativt... Men de är säkert dyrare än "vanliga".

Färg då? Vad ska vi välja för färg? Jag är inne på att ha en klassisk vit färg. Man behöver ju inte ha vit a´la badhus kakel. Man kan ju välja en vit platta men med lite "liv" i. Sen kan man ju även labba med att vända på plattorna och sätta dem åt olika håll och göra något slags mönster på något ställe. Eller ah, jag vet IIINTE!!! Jag skulle även vilja ha en stor, rund badrumsspegel och göra något snyggt runtom den - kanske med mosaik eller nåt sånt.

Vi ska INTE byta bort badkaret (som M vill)! Så det måste vi ju hitta ett nytt. Frågan är om man ska ha ett med bubbelfunktion och i så fall, kommer vi (som inte är några badkarsmänniskor) verkligen att använda det? Vi köper ju ett badkar för barnens skull, så kanske räcker det med ett vanligt hederligt badkar?
Eftersom badrummet inte är särskilt stort, kanske man ska satsa på ett mindre badkar, ett hörnbadkar? Skulle barnen tycka om det, eller kanske föredra ett vanligt?

Sen behöver vi givetvis ha en ny toalettstol, men ska man ha en sån som hänger direkt på väggen eller en vanlig modell? Jag tycker såna som sitter direkt på väggen är skitfula, men de är ju praktiska vid städning. Så jag vet inte riktigt vad vi bestämmer oss för.

Måste även få tag på snubben som ska utföra allt detta! Hoppas han kan här framåt april, för jag vill ju ha det här klart snart!! Ska bli underbart att få ett nytt fräscht badrum! Jag kommer däremot få panik av allt bök och lort och oordning här hemma under renoveringstiden. Eftersom vi förmodligen ska byta ställe för toalettstolen, så behöver han dra om rören som finns nere i källaren... och det innebär ju extra stök.
Men det är väl sånt man får leva med. Det blir ju en lättare renovering än den dagen då det blir aktuellt med en helrenovering av köket... Men det ligger ju minst 3 år framåt i tiden.
En sak i taget.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback