Bilservice, hallå?

Jaha, morgonens bilinlämning till verkstaden gick ju som väntat. KRÅNGEL!!
Att allting alltid ska krångla för mig. För oss. Det spelar ingen roll vad det är, FK, huset, lön etc.
Allt krånleri har fått mig att bli skeptisk. Jag litar inte på något, på någon -därför dubbelkollar jag alltid allting. Jag vet, lite jobbigt och framför allt onödigt energitagande.

Igår tänkte jag ringa verkstaden för att dubbelkolla. Men sa till mig själv :"varför håller du på såhär för. Nu har du bokat den här tiden och då får du lita på att de har gjort sitt jobb och bokat in dig rätt. Lägg av nu! Ring INTE och checka".

Eftersom bilverkstaden ligger 1 mil bort, så hade jag bokat upp min kära mamma för att följa med oss så skulle komma hem sen. Så vi körde dit... jag flyttade över barnen till mina föräldrars bil och gick sen in med vår bilnyckel. Snubben bakom disken tittar förbryllat och kliar sig lite i huvudet och säger sen: "Hmm... det måste ha blivit något missförstånd här.. Hm.... Hm... Idag har vi dessutom en kille sjuk, så tar jag in din bil idag känner jag att vi inte kan göra ett riktigt bra jobb med den... Hm... Jaa, jag skulle vilja att du kommer tillbaka imorgon med din bil. För då har vi tid". VAAA?? säger jag och suckar högt och irriterat!

Han sitter där bakom sin dator och ser ut att fundera... han erbjuder mig att få låna en lånebil under morgondagen. Men hallåå, det är ju inte det som är grejen!

Går ut till mamma och barnen, som undrar vad det är som händer. Berättar som det är, att de inte kan serva bilen idag. Rådgör med mor och hon erbjuder sig att hämta vår bil imorgon efter att hon slutat jobba. Vi bestämmer att vi ska låta bilen stå tills imorgon, så slipper jag dra ut barnen imorgon bitti igen.
Går in till verkstaden igen och säger hur jag vill ha det. Det går bra. Gubbsnubben säger att kanske hinner de titta på min bil idag, nu när den ändå står där?? Jaha, så nu går det bra minsann? tänker jag i mitt stilla sinne.

VARFÖR råkar jag ut för allt? Så har det varit med det mesta sen jag flyttade hemifrån. Just mina bokade tider för saker blir alltid fel av ngn anledning, just mina papper som jag skickar in till olika myndigheter råkar komma bort eller komma fel, just min föräldrarpenning råkar dröja så jag inte får någon utbetalning på 3 månader, utan blir då istället hänvisad till SOC!!! av FK.

Kan inte annat än sucka.



Kommentarer
Postat av: Jennie

Måste hålla med! Och jag suckar jag med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback