"Böckaholic"

Fasen, vad sugen jag är på att köpa ett gäng med nya böcker! OK, jag köpte 3+1 nya i tisdags, men de räknas inte. :)  Jo, de räknas.. men de böckerna var bara spontanköp och det är inte den känslan jag är ute efter. Jag är alltför duktig att impulshandla... Vet inte hur många olästa böcker jag har hemma just nu!

Tänk den där känslan man får när man har beställt lite nya böcker, kanske från 
Adlibris... Man har verkligen beställt böcker man antingen läst någon recension om, eller blivit rekommenderad den där superbraiga boken - ja, man har beställt böcker man VERKLIGEN vill ha. Såna där böcker man vill läsa ut på en gång, genast, omedelbart! Bara låsa in sig i ett rum och läsa, hela dagen, hela natten.
Tills ögonen inte orkar mer. Tills man somnar med boken i famnen.

Det jag ville få fram var att jag vill få den där känslan då man får hem sina efterlängtade böcker i postlådan! Man sliter upp kartongen de är paketerade i och river ur dem!! Man pillar på dem, öppnar, stänger... andast in doften av nya böcker!  Ahh, vad hääärligt! :-)

Jag har sett ut ett par böcker jag väldigt gärna skulle vilja ha. Jag är bra sugen på att lägga in en beställning på momangen. Men jag vet inte... jag kanske skulle försöka läsa ut iaf någon mer bok som står oläst i bokhyllan, innan jag köper på mig ytterligare fler som kommer bli dammiga och orörda.
Det var ju just det där med impulsköp...

Jag får nog sova på saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback