El Gouna-life

Hej?

S'tter ett fr[getecken eftersom jag inte vet om det 'r n[gon som tittar in h'r...

Klockan 'r 10 lokaltid och vi har varit uppe i ca 3 timmar. Lilla S sov fr[n 20-05.40 och somnade sen om efter amningen och vaknade vid 06.45 av storebror sin...
Nu 'r det 31 grader i SKUGGAN!

Efter g[rdagens blogg s[ gick vi in till centrum och bes;kte Aqua. Ett inomhus akvarium d'r det fanns alla m;jliga och om;jliga fiskar. De hade 'ven SM{ sm[ bebiskrokodiler... R'tt s;ta, men s[g inte s[ mycket ut f;r v'rlden. Sonen tyckte iaf det var skoj...
Gick lite i aff'rer sen. Bomull 'r ju himla billigt att k;pa h'r nere. S[g ett j'ttefint tygstycke + 'ven en sjal, 'r lite sugen p[ att sl[ till. Vi m[ste f;rs;ka fixa ett par nya sandaler [t E ocks[.. vi har lyckats gl;mma dem n[gonstans, s[ han springer barfota hela dagarna! >)
K;pte en t-shirt till honom ig[r, 100% bomull f;r 25:-.

Morgonen b;rjade med en frukost och sen har vi badat i poolen. Sonen kan vara i HELA dagarna om han skulle f[... Men nu tog vi upp honom och han och mormor ligger p[ solstolarna och ritar. Lilla S sover i skuggan. Ig[r badade vi f;rresten lilla S f;r f;rsta g[ngen! >) Hon har 'ven f[tt bada i poolen idag, det gillar hon!
Pappa M: jag har filmat det, s[ det f[r du se sen. Obs! min filmning 'r inte bra, det 'r v'ldigt skakigt och s[d'r.. ja, du vet hur jag 'r med (video(kameror....

Idag n'r vi satt i en liten pool i den stora poolen, eller hur jag ska f;rklara det.. S] stod solen p[ och det var s[ varmt. Mamma sa: }hhh, h'r br'nner det p[ som bara den! Kom E och s'tt dig h'r! Sonen tittar skumt p[ mormor och f;rsvinner snabbt d'rifr[n: Neeej, jag vill inte br'nna mig!!! Vad vi skrattade sen! >)

I em ska vi [ka en buss, eller (h[ll i dig nu pappa M) en Tuc tuc. Tuc Tuc finns 'ven i Thailand.. en trehjuling med litet flak p[ typ. T'nkte i s[ fall ta lilla S i b'rsjalen, s[ slipper man ju vagnen.. 'ven om de s'kert skulle hitta plats f;r den. Vi t'nkte [ka ner till R;da Havet.

Det 'r s[ h'rligt h'r!!! Jag gillar landet och m'nniskorna mer och mer. De 'r s[ h'rliga. Allting f[r ha sin tid. Alla hj'lps [t, det h'rjas till, de blir arga - men sen 'r det bra. De 'r som de 'r och jag b;rjar l'rar mig m'nniskorna nu. Jag b;rjar 'lska landet. Ja, det 'r ett starkt ord.. men jag tror fasen jag g;r det!! jag vill till Egypten FLER g[nger, FLER FLER FLER!! >)

Pratade med ett sm[l'ndsk par i poolen. De 'r h'r med sina tvillingd;ttrar p[ 17 m[nader. De har varit h'r i 2 veckor snart och 'ven de 'lskar Egypten. F;rsta veckan dom var h'r var 'ven tjejens brors familj med.. och s[ har de morf;r'ldrarna med sig. En s[n resa vore toppen. Paret skulle ut p[ en snorklingstur nu, det skulle jag med vilja!!

Det k'nns som vi varit h'r i en evighet, men 'nd[ inte. Det 'r underbart h'r. Vill hem, men 'nd[ inte. Vill att HELA min familj ska vara h'r, d[ skulle jag kunna vara h'r hur l'nge som helst.. n'stan. Jag NJUTER till 100% av den h'r semstern. Visst, det 'r fortfarande ett pass med barnen och s[d'r.. men det g[r liksom att ta n'r man 'r h'r. Allt k'nns s[ mycket l'ttare!

Nu ska jag g[ f;rbi Cleopatras Wellness Center igen och se om de ;ppnat. Jag vill ju ha Pedikyr och ev. n[gon mer behandling.

Ha det s[ bra allihop! S[ skriver jag snart igen.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jo, jag tittar in här! :)
Tänker på er och blir jätteglad av att läsa att det är så härligt!

Uuuuuunderbar kommentar från E!!! :D *ler stort*

Många många kramar
Jennie

Postat av: Popprinsessan

Klart vi läser, jag kollar in här flera gånger om dagen. Fast det var kanske någon annan du tänkte på när du skrev så.. haha. Jaja, låter som ni har en guldsemester, ska själv börja packa idag inför min resa. Kram

2006-03-24 @ 16:53:19
Postat av: MESS

Jennie: skoj att du kikar in!! #glad#. :)

Poppen: hoppas att du f[r det kul nu n'r du [ker iv'g! Tycker du ska [ka hem[t n[t sen s[ vi f[r ses!!!!

Kram till Er!

2006-03-25 @ 20:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback