H'lsning fr[n El Gouna

Hej p[ er allesammans!

Ja, nu sitter jag vid en dator i EL GOUNA!! Hur m'rkligt k'nns inte detta d[? En del bokst'ver finns ju inte p[ detta arabiska tangentbord, men jag hoppas ni kan tyda vad jag skriver 'nd[!\\

Jag har nu k;pt 30 internetminuter f;r 15 LE, ca 18 kr. S[ jag f[r fatta mig kort...

Kan b;rja s'ga att flygresan gick S{ bra!!! Helt ;ver f;rv'ntan. Lilla S sa inte ett knyst. Hon satt i sin baby/cot och var s[ n;jd s[ n;jd. Den lille mannen han roade sig sj'lv hyfsat bra. Inget gn'll eller s[. Landningen p[ Hurghada flygplats avslutades med en DUNS!!! J'vla, det m[ste banne mig ha varit h[l i landningsbanan... och det tyckte ju E var skitskoj!! Vi andra satt v'l mest skr'ckslagna och undrade vad det var som h'nde... hehe.

Det gick hyfsat smidigt med visumet och passkontrollen. Men E var v'ldigt, v'ldigt tr;tt. Lilla S med, men hon somnade i min b'rsjal! Sjalen var DUNDER att ha med sig... !!!
Sen b;rjade vi med att bli bl[sta. Vi t'nkte att n[gon egyptier skulle f[ b'ra v[ra resv'skor, varf;r skulle vi sl'pa p[ dem. Jaha, d[ var det en som k;rde fram en vagn [t oss och ville sen ha pengar, han fick 4 euro... han sa att han skulle k;ra vagnen med v[r packning till bussen, men visst d[!!! Det sket han i. S[ vi fick haffa en annan egyptier och ge honom pengar ocks[.. suck! Men vad hade man v'ntat sig...

V'l p[ hotellet s[ m;ttes vi upp av Henrik, en Guest Relation. En svensk man som jobbar frist[ende utanf;r resebyr[erna. Lite som Kundv[rd.. g'stv[rdare typ. Han kom fram till mamma o mig och fr[gade om vi reste i s'llskap och hade olika rum. Ja, det hade vi ju... ni som k'nner mig, vet att fr[n b;rjan var det inte t'nkt att min mor skull med och n'r det best'mdes gick det inte att boka p[ henne p[ v[rat rum. S[ hon skulle ha ett eget rum... Men Henrik sa #jag har ett erbjudande till er. ni f[r nappa p[ det eller inte#. han erbj;d oss ett familjerum p[ grannhotellet, Resorten... och i kompensation 2 middagar p[ tv[ fina restauranger f;r oss alla!!! Vi tittade p[ rummet, som f;rst l[g p[ andra v[ningen utan hiss. Det k'ndes inte aktuellt eftersom vi har barnvagn osv. Jag sa att om han kunde skaffa ett likadant rum men p[ nederv[ningen s[ OK. Det fixade han!! >) S[ nu bor vi alla i ett familjerum, p[ Resorten!! 4/stj'rnigt ist'llet f;r 3 plus. J"TTEFINT!!!

Poolen ligger alldeles utanf;r v[rt rum, till sonens lycka!! D'r har vi badat och solat. Idag gick vi 'ven ner till lagunen som ligger alldeles nedanf;r v[rt hotell. D'r byggde E och jag sandslott. Verkligen S{{{ fint!!!

I eftermiddags gick vi till centrum, vad kan det ha varit 200 m. d'r tog mamma o jag en kaffelatte p[ ett kafe.. ett s[nt d'r d'r man sitter p[ madrasser rakt p[ marken. Det var h'rligt!! Till E har vi faktiskt f[tt l[na en barnvagn ifr[n hotellet.. han orkar inte g[ i denna V"RME!!! s[ han o S sov s[ fint i sina vagnar...

Lilla S d[? Hur g[r det med henne? Jo, det g[r hur bra som helst. hon 'r n;jd hela tiden. Jag 'r helt f;rv[nad. P[ flyget fick jag ber;m f;r mina otroligt sn'lla barn av flygv'rdinnan!! hon var chokad att dom inte klagade n[got och att de itne sa n[got om trycket i ;ronen. Det brukade alltid pipas lite sa hon.

Maten 'r toppen, personalen med. V'dret underbart. 30-35 grader i skuggan.. huh!! S[ det 'r VARMT!! men det 'r ju v'rmen vi ville [t.

Detta st'lle 'r ett av de finaste jag bes;kt. Hur vackert som helst.. men [ andra sidan 'r inte det h'r riktiga Egypten eller vad man ska s'ga... Bara egyptier som arbetar h'r sl'pps in i enda infarten till El gouna. F;rs'ljarna f[r inte #ragga# p[ oss g'ster, eller k;ra fula f;rs'ljningstrick.. vilket g;r att man kan g[ i lugn och ro och titta p[ saker.

Lilla E hade en liten svacka idag. Han saknade sin papppppa!!! Han fr[gade n'r vi skulle [ka hem till Sverige och till pappa. ja, han saknar M j'ttemycket. Men det f[r han allt ta! >) Han har fr[gat n[gra ggr til efter pappa, men det 'r under kontroll. Antar att Pappa M saknar sin son ocks[.. hehe.

Det h'nder inte s[ mycket h'r... vi njuter av livet, v'rmen och av semestern. Ikv'll ska mamma o jag sitta p[ v[ran stooor balkong och l;sa Sudoko. Vi har ju all inclusive och mamma tar sig g'rna en extra ;l tror jag. Jag sj'lv k;r p[ cola light. Mumma!

Vi har precis varit och avnjutit buffen.. mamma har g[tt till v[rt rum med barnen. S[ jag ska g[ tillbaka till dem och l'gga dem inf;r natten. Sen f[r vi lite tid i lugn och ro, innan det 'r dax f;r sk;nhetss;mn. Imorgon ska vi till R;da Havet och bada lite. Ska 'ven f;rs;ka ta mig en Pedikyr och ev. Manikyr. Det 'r billigt!!!

Till M: Vi har det j'ttebra och jag tar hand om barnen. Ser efter dem som jag ska. Ska krama dem en extra g[ng ikv'll.
Till Broder D: du och M kan v'l best'mma en dag i veckan som M kan komma och h'mta datorn??? Ni kan v'l lova mig att fixa det nu under veckan. Ta kontakt med varandra!!!! >)

OK mina v'nner. Nu ska jag ut i kv'llsv'rmen!!!!!! Klockan 'r 20.00 lokaltid och det 'r 25 grader ute!!

Ha det s[ bra!



Kommentarer
Postat av: Anders & Agneta

Hej på er alla i den goa värmen !
Bra skrivet Sara, trots det konstiga tangentbordet.
Tack för ditt sms också och hoppas mitt svar gick fram. Vi duschade Elea igår och döm om vår förvåning när hon gick in i badrummet frivilligt när vi kallade på henne och döm ytterligare om vår förvåning när hon stod stilla i badkaret tills vi var klara. Ha det nu så bra så hörs vi av.
Hälsa dom andra. Kram från Anders & Agneta.

2006-03-22 @ 19:35:30
Postat av: Marie

Kul att du kikade in i min blogg ;-). Ledsen att jag inte har hört av mig i din förrän nu.

Låter som om ni har en underbar semester just nu. Och nej jag är inte avis nä då ;-)

Kram kram!

Postat av: Popprinsessan

Jag är inte alls avundsjuk... ;( Hoppas ni har det super där nere i värmen, se till att njuta ordentligt, för ni lär möta vintern här igen när ni kommer tillbaka. Kram

2006-03-23 @ 01:13:07
URL: http://popprinsessa.blogg.se
Postat av: MESS

Hej A&A! Ja, jag fick SMS:et! >)
Men.. vad bra att det g[r s[ bra att duscha Elea nu!!! Hoppas det h[ller i sig! Kram kram!

Popprinsessan> Ja, jag njuter till fullo kan jag lova!!!!!!! Vet att vintern v'ntar d'r hemma.. buuuuuu. men det g;r att jag njuter desto mer nu! >(
Kram!

Marie> Skoj att du kikade in! Snart [ker v'l ni till mallis???!! kram!

2006-03-23 @ 14:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback