Idag har jag frusit!

.. Ja, det 'r faktiskt sant! >)

Idag har det bl[st en hel del h'r... inget som vi st;rt oss p[ under dagens sol & bad, men nu ikv'll n'r vi satte oss ute fick vi banne mig ta p[ oss l[ng'rmat! Skandal, eller hur?! :)
Det 'r sjukt hur bortsk'md man blivit.. nu n'r det #bara# 'r 25 grader ute kl.21 s[ tycker man det 'r kallt....
P[ tisdagkv'll kan vi b;rja snacka riktig kyla.... buuuhuuu!

Ig[r tog vi bussen till R;da havet och vi hade det j'ttebra d'r! Jag hade lilla S i b'rsjalen och eftersom det var OTROLIGT l[nggrund d'r, s[ kunde jag g[ ut en bra bit i havet med henne! Sonen och hans mormor vandrade l[ngt, l[ngt ut med Kalle - E:s nya kompis som 'r en uppbl[sbar val! :)
Vi var d'r i 2 timmar, sen tog vi bussen hem. Jaaa, vi kom hem (k'ndes det lite som...).

Idag vaknade vi vid 06 och 7 var vi inne och [t frukost. Ute vid poolen till 8 och d'r har vi varit i princip hela dagen! Sonen har varit n;jd... mellan badningarna har han pysslat med papper och pennor. Kalle har ocks[ varit med oss idag........ Han var tom med oss inatt i s'ngen! :)

Idag k;pte jag horoskops papyrus. Vi k;pte ju f;rra [ret n'r vi var i Sharm el Sheikh, men det var M som stod f;r det ink;pet och k;pte stj'rntecknen [t honom och E - mig hade han ingen tanke p[. GRrrr!! S] nu har jag k;pt till mig och S. En j'ttetrevlig f;rs'ljare. Vi snackade en del och han gick igenom det arabiska alfabetet med mig och det har jag nu f[tt dokumenterat... Vilka j'kla kr[kf;tter, om ens det.... Kul att prata lite med folket och l'ra sig n[got!

Ikv'll utnyttjade vi v[rat andra kompensationserbjudande p[ den andra belgiska restaurangen, Chez Pascal. Jag [t flamberad scampi till f;rr'tt, men det var inge gott. F;r mycket alkoholsmak, jag trodde att flamberingen innebar att alkoholen liksom brann upp??! Till varmr'tt [t vi n[gon fisk florentine (spenat), gottigt! Det var en s[n d'r fiiiiin restaurang, s[ n'r jag uppt'ckte att sonen satt med f;tterna uppe p[ bordet sk'mdes man inte lite heller..............!

Imorgon ska vi ta en Tuc Tuc ner till Marinan. M[ste filma alla L Y X b[tarna som ligger d'r. Jisses, har aldrig sett till maken av b[tar! HERREGUD, att det finns s[dana b[tar ens! Jag hoppas vi alla + S:s vagn ryms i Tuc Tucen... hehe, ska bli skoj att se! G[r f;rmodligen ner en sv'ng till lagunen ocks[, gr'ver lite sandslott och annat skoj! Hoppas det bl[ser lite mindre bara. Det 'r l;mskt n'r det bl[ser, man inbillar sig att solen kanske inte tar s[ himla bra. Men det G:R den! Jag har ju totalbr'nt mg p[ axlarna och sonen 'r BRUN som en pepparkaka.... s[ honom f[r vi passa liter s[ han inte br'nner upp sig.

Nu ska jag g[ hem till rummet igen och k;ra vidare med mitt Suduko, som jag helt har fastnat f;r!!
Tar v'l en sv'ng f;rbi barne ocks[, m[st h'mta lite mer Cola! All Inclusive 'r fasen mig det b'sta jag haft p[ en resa... :)

Trevlig helg p[ Er!




Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Sara!

Så det är bra med allinclusive alltså! :)

Vad kul det är att du skriver om era dagar - lite svårläst emellanåt med alla ';] men jag kom på att jag kunde klippa ut texten och stoppa in den i anteckningar och hitta och ersätta och blev det ju lite mer begripligt! :P :)

Vad är horoskop papyrus? *eeeh?*

Om du fryser (eller är det solfrossa?) i 25 grader så tycker jag synd om dig när du går ut ur flygplatsen hemma i sverige igen.

Idag är det en vacker dag här: solen skiner och det är nollgradigt nu men det var minus 12 när vi vaknade. På tisdag ska det tydligen vara riktgt varmt med ca 5 plusgrader. :D

Kram från mig som ligger i soffan med Ronja som sover brevid mig!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback