Idag ska jag:

  • leka med barnen.
  • ringa L och bestämma tid för vår "dejt".
  • saaakna El Gouna och tycka lite synd om mig själv som är hemma igen.
  • få hem bilen.
  • in till stan och köpa högtalare. Så rooooligt! ... typ inte.
  • skriva om en sak. Fick en fråga igår av min vän J (hej hej! ;)) som "ställde till det" i mitt huvud. Jag funkar ju så att om jag inte får skriva ur mig saker, så blir det som oordning bland mina tankar. Den här frågan, är egentligen ingenting som dagligen berör mig. Men när man väl börjar prata om det, så sätts det liksom igång något. Det är inget jag ser som jobbigt eller negativt, snarare är det bra att få skriva om det. Ska bara komma ihåg att spara ner den texten så den inte går förlorad. Det är inget jag tidigare har skrivit om, för mig själv - så det ska faktiskt bli intressant att se hur texten kommer bli!
  • har tänkt en del på mormor. Funderar på att åka och tända ett ljus på minneslunden. Sist jag var där när det var lite halvdant snöväder, var mitt ljus för henne det enda som brann för någon! Är det ingen som bryr sig om sina nära & kära bara för att det råkar snöa? Det finns ju faktiskt särskilda gravljus som tål blåst och dylikt, så det går inte att skylla på det! Hur som helst, så kändes det i alla fall bra att se och veta att ett litet ljus brann för just min mormor. I all snö, i kylan, i den lunden.. fanns det bara hennes ljus.


Kommentarer
Postat av: Jennie

hej hej på dig med! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback