Kakel spektakel...

Oj, vad har vi gjort? Vi råkade visst köpa på oss 15 kvm kakel när vi var i stan idag, för att TITTA och hitta lite inspiration till badrumsrenoveringen. Så kan det gå. Men både M och jag fastnade för just det här kaklet, då var det lika bra att slå till. M vill absolut inte ha något kakel som är blankt, vilket jag mycket väl kan tänka mig. Eftersom detta var oblankt..., dvs matt och jag ändå gillade det, så tyckte jag att jag kunde "ge med mig".

Annars kan jag säga att vi brukar vara rätt oeniga när det gäller att välja saker/inredning till hemmet.
Det är vi egentligen om allt, oeniga alltså... Det är märkligt att vi fungerar ihop och lever under samma tak, eftersom vi är så otroligt olika både som personer och vad gäller smak. Fast på det stora hela så tycker jag nog att våra olikheter kompletteras till en bra helhet?! Vill jag i alla fall tro. :)

Kaklet då.. det var väl egentligen inte vad jag hade föreställt mig att vi skulle ha. Det är liksom lite "skrovligt".. lite ojämt och lite "trasigt". Hur illa låter inte det då? Men jag kan tyvärr inte beskriva det bättre, fint är det i alla fall. Jag hoppas det kommer bli fint. Nu måste vi hitta ett fint, matchande golv till. Eftersom kaklet är så pass ljust, vill både M och jag ha ett mörkare golv. Helst sjösten.

Nu ska jag ta med mig ett par gamla inredningstidningar och gå och lägga mig i sängen. Kanske kan man få lite tips och idéer.  Aja, vi får väl se hur det blir med den saken. Beror helt på om Mr. Blund behagar att dyka upp oanmäld eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback