Kompisar från förr...


Imorse ringde en gammal barndomskamrat till mig. Vi växte upp på samma gata och lekte mycket med varandra. Vi har många lektimmar bakom oss, många minnen ihop. Oj, vad vi har lekt tillsammans!

Ja, hon ringde i alla fall imorse och det var riktigt, riktigt roligt att prata med henne! Vad fort 1 timma kan gå. Vad mycket, men samtidigt så lite man hinner prata om. Man hinner säga många ord, mycket prat - men ändå hinner man bara "avverka" en sån liten del av ens liv på denna timma. Jag berättade i alla fall att jag hade sett henne igår på de där smalfilmerna jag var och tittade på hos mina föräldrar. Då visar det sig att hon också har smalfilmer överspelade!! Sen har vi ju en massa kort också. Vi ska försöka ses nåt framöver och titta på dessa! Det kommer bli en riktig nostalgi-tripp vill jag lova! 
Det roligaste vore om vi tog tag i det här och samlade ihop "gatans alla barn" till en slags "minnes-fest". 
Ja, att man käkar nå´ gott, tittar lite smalfilm, lite bilder och snackar en massa gamla goding minnen.
Hur kul skulle inte det vara då???

Hur som helst, så ska jag i alla fall hem till henne i maj på en sån här
grej!   :-)



Kommentarer
Postat av: Murre

Det kanske inte skulle vara lika kul för dom som aldrig lyckades klättra upp i trädkojan!

2006-03-11 @ 09:50:18
Postat av: MESS

HAHA... näe, kanske inte! ;)
Och kanske inte lika kul för de som hette Magnus P. heller.. och inte de som kunde klättra ändå upp i trädbjörkarna heller! ;)

2006-03-11 @ 10:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback