Ljud och försäkring

Vårat hus håller mer eller mindre på att förvandlas till någon slags stor ljudanläggning.
Man skulle kunna tro att M har disco nere i källaren just nu.

Som ni kanske förstår har vi alltså varit och köpt nya högtalare till källar/huvud-datorn.

Varför måste man ha en hel ljudanläggning till datorn?? Som om det inte vore nog med den som sitter i TV-rummet. Jag tycker om musik. Men jag tycker precis lika mycket om tystnaden. Det är stim och stoj runtom mig hela dagarna, så när barnen sover eller jag får en stund för mig själv här hemma (händer typ aldrig!) så vill jag ha TYST. Då njuter jag. Då kan jag få ro och samla tankarna.

Vet inte var han fick den här idéen ifrån.

Såhär i snövädret känns det ju inte särskilt skoj att veta att dagens hål i plånboken är = en resa till väääärmen. *snyft*
Näe, det är faktiskt inge synd om mig. Jag ÄR väl medveten om det. Det är bara det att jag saknar och längtar så otroligt mycket tillbaka till semestern i El Gouna. SÅ mycket (ja, jag kommer tjata om den här semestern ett tag till...!).

Appropå det. Det var så konstigt. Igår fick jag för mig att ringa till försäkringsbolaget och höra lite om man fick räkna ihop min och lilla S´s självrisker på reseförsäkringen. Jo då, det fick man. Men våra utgifter kom knappt upp till självrisksumman. Jag får alltså ingen ersättning för sjukhusbesöken + linserna. Det gör detsamma. FÖR! Rätt som det var så frågade mannen i luren mig om mitt kontonummer! ? !
Han hade under samtalet skrivit ner det jag berättat om lilla S och tydligen så finns det en liten försäkring som innebär att man får ersättning för "vård av barn"! Så inom en vecka får jag 1.000:- insatt på mitt konto! Frågade vad jag skulle skicka in för papper, men nej då, det behövdes inget. Han hade ju skrivit ner allt vartefter jag berättat om henne?! Mysko. MYSKO! Men då vi betalar HÖGA försäkringspremier varje månad till detta bolag (900:- EXKLUSIVE bilförsäkring) så tänker jag ta emot dessa pengar med gott samvete!!!

Ibland ska man ha tur.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback