Min braiga fredag

Om ca 2 timmar kommer mina föräldrar hit. Mamma ska gå med sonen till badhuset och min (stackars) pappa ska få skruva ner våran fläkt och fixa tätningslisten. Sotarn var ju här i veckan och sa då att man kunde göra det själv, men det var mååånga små små skruvar - så ett gott tålamod vore bra att ha då man ger sig in i det. Så nu har min mamma tagit sig friheten och lagt detta jobb på min far.

Ikväll ska jag hämta M. Funderar på att åka in en liten stund innan och ta ett varv på stan.
Egentligen borde jag INTE göra det... Den här månaden behöver vi nog alla pengar vi kan få in.
Eftersom jag bytte efternamn i juni så måste jag fixa nytt pass tills vi ska iväg... S behöver också ett.
2 pass kommer gå på den lilla summan 800:-.
Pratade med distriktssköterskan igår ang. vaccinering. Det är sonen och jag som kommer ta andra dosen av Epaxal, det går på för oss båda: 880:-. Småsummor......................... :(

Så, med lite närmare eftertanke ska jag nog inte åka in tidigare till stan.

När jag har hämtat M på stationen ska vi åka och äta mat. Japp. Mina föräldrar ska vara barnvakt och ha hand om nattningen av de små. Jag hoppas det går bra. Jag har iaf lovat att inte ägna mig några orostankar från den stund att jag kör ut från vår tomt. Jag har ju mobilen och är det något så ringer de väl.

Det blir nog thaimat ikväll. I alla fall om M får bestämma. Jag gillar det mesta och kan tänka mig vad som helst. Skulle väldigt gärna vilja testa något nytt. Men jag kan sätta en 100:ing på att det blir thai.

Det ska bli skönt och mysigt att gå ut och äta med bara M.
Vi var ute för någon månad sen, men då hade vi båda barnen med.. Det var ju iofs en trevlig avstickare sådär mitt i vardagen. Men vi fick ju inte mycket sagt till varandra.
Vi hinner inte vara så mycket med varann i veckorna heller. När M kommer hem tar barnen upp hans tid och jag får det som blir kvar efter det att dom har somnat och tills han ska sova. Typ 1 timma. :)
Jag lider väl inte av det. Men nu saknar jag att prata med honom. Vi har så mycket att prata om nu (vill jag iaf inbilla mig) och har vi inte det, så är det ändå bara skönt att sitta vi två tillsammans.

Nähe, nu ska jag servera tomtegröt till lunch.
Jag kan också säga att jag är grymt sugen på en semla. Har inte ätit någon i år än! Jag har köpt hem semmelgrejer och vi ska väl baka det i helgen är det tänkt... Får se om jag kan låta bli att slänga ihop en redan i em.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback