Nät-bingo & nät-liv.

Gick in för att läsa Aftonbladet. Min blick fångades av reklam-bandet högst upp på deras sida.
Givetvis lockar de med att "Aftonbladet ger DIG 30:- att spela för". Jag brukar inte nappa på reklamer bara sådär, men nu gjorde jag visst det.

Så nu har jag spelat Kvick Bingo och inte vunnit ett skvatt! Jag har pengar kvar i "min plånbok", få se om jag går in där senare och spelar upp dem. Vore ju naJs att vinna lite småpengar..

Men vad mysko egentligen. Tänk att man kan (om man vill) leva hela sitt liv framför sin dator.
Du kan handla mat, köpa kläder, hålla kontakt med dina vänner, hitta en partner, läsa böcker, få psykologhjälp online,  ta en högskoleexamen, betala räkningar, jobba, spela spel m.m, m.m, m.m. Ja, man kan väl i princip göra allt.
Ganska bekvämt. Men man missar också mycket av själva livet. Guldkornen.

En dator kan aldrig ersätta fysisk beröring, kärlek, pussar.
Internet kan fungera som ett slags substitut för mycket, men aldrig konkurera ut det verkliga livet.

Tack för det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback