Pladask!

Igår morse när jag körde till bilservicen, så mötte jag en cyklandes dam. Jag saktade ner farten för det var ett stort vattenparti mitt på vägen där vi båda åkte. Ville ju inte stänka ner henne. Det var bara det att damen på cykeln, körde omkull!!
Ja, rakt i vattnet ramlade hon minsann!
Självklart stannade jag bilen och sprang ut och frågade hur det gick med henne. Jo då, hon hade fått ont i armen och svor över att hon tog den vägen som hon aldrig annars brukar åka!

När jag sen sätter mig i bilen, så frågar sonen vad jag gjorde. Jag berättade att damen hade ramlat och rakt ner i vattenpölen. Att hon gjorde sig lite illa. Det blir tyst i baksätet. Men sen hör jag:
"Man får väl se sig för var man cyklar".


Kommentarer
Postat av: Jennie

:) Stackars damen och hur går det för bilen??

Postat av: MESS

Ja du... bilen ja. Det vet jag inte riktigt än! :)
Ringde och frågade om den är klar till 14, då mamma vill hämta den. Jo då, det skulle den nog vara om det inte uppstod några komplikationer på vägen..... Nu är ju klockan 13.30 och ännu har jag inte hört något ifrån dem, så förmodligen landar slutsumman "bara" på motsvarande vad en trevlig sista minuten resa skulle gå på. Buuhuuu!

2006-03-31 @ 13:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback