Sprut och kalaseriplaner

Idag är det vaccinationsdax för mig och sonen. Andra omgången av Epaxalen, sen så behöver vi inte ta nå mer på ca 20-25 år. Känns bra och framför allt ekonomiskt! Men jag tycker det låter så flytande: "2 omgångar med Epaxal ger ca 25 års vaccination". Men hallå, HUR vet man att man har ett fullt skydd då? Det är ju inte direkt så att man vill utsätta sig att dra på sig nån hepatit, bara för att se hur skyddad man var. Näe, det slutar väl med att man ändå går och gör en vaccination om 10 år.... :/

Lilla S säger dom inte behöver ha någon extra vaccination. Bara man har följt BVC-vaccinationsprogram så är det lugnt. De vill helst inte vaccinera barn under 1 år. Men vadå "helst"? Gör dom det ibland? Vilka? Jag trodde man gjorde eller inte gjorde. Märkligt.

Annars blir det en lugn (?) hemmadag. Har tänkt att baka med sonen inför hans födelsedag. Nåt mjukt och ev. nåt hårt, annars köper vi det hårda. Tårtan förbereder vi dagen innan och gör klart samma dag vi ska ha kalaseriet. Dagen innan kalaset har vi fullt upp, då ska vi väl försöka få något städat (hinns ju tyvärr inte med någon storstädning i veckorna), "pynta" lite med ballonger och sånt krafs och mitt i allt kalas-stök ska vi på teater!! Har redan förköpt biljetter, så vi vil inte skippa det heller. Skulle dock vara skönt att kanske dumpa av S hos någon, som lär bli min mor & far. Men det känns inte riktigt heller bra, i och med att brorsan är hemma hos dem den helgen med sin dotter. Hon träffar inte sin farmor och farfar så ofta, och inte han sin mamma och pappa så ofta, så då vill man ju inte "besvära"...
Det går nog ändå, såklart! Bara det att det ibland känns skönt att bara ha ett barn hemma, allting går så mycket smidigare då! :)

På söndagmorgon ska sonen iväg på sin gympa, det blir nog med M .. jag lär väl stanna hemma och fixa det sista. På kalaskvällen har jag tänkt baka och göra iordning de muffinsarna vi ska bjuda på dagis på hans "riktiga" födelsedag, dvs dagen efter.

Det blir nog en hektisk, men rolig helg som kommer!! Det är alltid skoj med kalaseri. Känner för att förbereda och dona nu, så då är det OK. Bara att det är lite mycket att stå i samtidigt, eftersom mitt i allt så ska jag försöka packa inför Egypten resan och helst inte glömma något....  Får väl helt enkelt börja packa idag och sats på att vara klar tills på fredag och bara lägga i det absolut sista på måndag.

Det ska bli så kul att REEEESssssa! Tänk om 8 dagar sitter vi och äter frukost i morgonsolen och tittar ut över vår lagun! Behöver jag säga att jag längtar?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback