Tidig morgon

Precis när M gick ut genom ytterdörren, 06.10 - slog lilla S upp sina bruna. Natten var passerad och en ny dag hade titta fram, för henne i alla fall. För min egen del, så höll nattsömnen fortfarande på....
Men.... det var bara att kliva upp. Sonen sover fortfarande gott, vilket jag har lite svårt att förstå.. Han ligger nämligen MITT I skarven i våran säng, han har liksom sjunkit ner en bit där också. Det ser verkligen inte behagligt ut. Jag bara väntar på att han ska vakna till och undra vart vi är, varför sängen är tom.

Han är i någon slags period då han är rädd för att vara själv och rädd för monster och rädd för det ena mer än det andra.. Det kan vara en uggla inne på toaletten, tjuvar i hans rum, spöken här uppe på...
Men jag har pratat med kompisar som också har barn i E´s ålder och de säger att deras barn är likadana eller har varit sån vid den här åldern. Det är förmodligen bara att vänta ut och visa att det inte finns vare sig tjuvar eller ugglor i vårt hus, det där med att det inte finns några spöken här hemma..
- det har jag liksom lite svårt att argumenta mot.



Kommentarer
Postat av: Jennie

tror du på spöken?

Postat av: MESS

.. tror jag låter bli att svara på den frågan.
Mitt svar skulle låta alltför knasigt.

2006-03-08 @ 15:12:34
Postat av: Jennie

nej.

2006-03-08 @ 15:16:05
URL: http://www.offnegardh.se/ronja
Postat av: Jennie

oj, jag råkade klicka iväg för snabbt.

nej, det tror jag inte, skulle jag skriva. och så skulle jag väl ritat nån sånhärn :) och skrivit dit en kram också!

:-)

2006-03-08 @ 15:17:32
URL: http://www.offnegardh.se/ronja
Postat av: MESS

Vet du Jennie, jag ska maila dig ett svar på din fråga. Men det får dröja.. sonen härjar runt här och jag kan inte tänka typ.

Dessutom måste jag få tid till att fundera hur jag ska svara dig.

Du ska få ett svar, men det får alltså dröja på obestämd framtid.

*kram*

2006-03-08 @ 15:23:52
Postat av: Popprinsessan

Klart det finns spöken! Helt övertygad om det, det spökar på mitt jobb.

2006-03-08 @ 16:22:52
URL: http://popprinsessa.blogg.se
Postat av: MESS

Jag vet egentligen vad det är som finns. Bara ATT det finns något. Huh!

Visst ja, jag minns att du berättade om något på ditt jobb. Nåt man fick kalla kårar av i hela ryggen...

2006-03-08 @ 16:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback