Tusen skärvor tillit

.. heter boken jag som jag började på igår.
Fastnade för författarens sätt att skriva på direkten. Hoppas jag hinner läsa lite idag.
För någon vecka sedan började jag på en annan bok, "Tusen bitar" av James Frey - den skulle tydligen vara _väldigt_ bra enligt de som har läst den. Men jag kommer inte in i den. Det är en självbiografi om författaren själv, som var i drog/beroende-träsket. Boken är säkert bra, men jag har svårt att ge böcker en chans om jag inte fastnar för dem direkt.
Det står en annan bok i min bokhylla, "Att förlora Gemma" av Kathy Gardner. Den har jag också blivit rekommenderad, men likaså där - jag kan bara inte fastna för den. Det är lite synd att jag inte orkar ge den en chans, för jag skulle så gärna vilja läsa den.

Nu har jag måånga olästa böcker, tur jag inte gav efter och köpte på mig fler förut. Dessutom har jag måånga påbörjade böcker... det är jag i ett nötskal det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback