Uppdatering av El gouna livet

Nu har jag precis kollat hemresetiderna inf;r morgondagen, 'ven om det inte k'nns s[ lockande - s[ kan det nog vara bra att veta n'r vi ska l'mna hotellerummet och n'r bussen g[r till flygplatsen.

Lilla S d[.. Jo, hon hade 40 graders feber inatt. Stackars lilla tjej. Imorse hade hon ocks[ feber, dock mindre 'n 40 - hur mkt vet jag inte eftersom vi inte tempat henne 'n. Vi har f[tt i henne 1 dl v'lling, n'stan p[ gr'nsen till tv[ngsmatning, men vad g;r man inte. Hon vill helst inte dricka, hon bara kniper igen munnen. Den blir som ett stramt streck. Hon 'r vaken och s[, men s[ mycket mer 'r det inte. Hon som annars alltid vaknar med ett leende (jo, det 'r sant!), avger inte l'ngre n[gra...  Inte ens [t favoriten Storebror. DET tyder p[ att hon inte 'r riktigt kry.
Vi avvaktar och ser hur det g[r med v'tskan. Hoppas hon dricker lite d[ och d[, f;r det g[r nog r'tt fort att bli uttorkad i den h'r v'rmen! Precis n'r vi kom hit f;rra veckan, pratade vi med en #Malm;isk# familj med 2 barn. Ena var som S, ca 7 m[nader. Han hade varit d[lig, feber och kr'kts - precis som S!! Sen helt ov'ntat s[ bara sov han, han sov och sov... ingen reaktion. De ringde p[ l'kare och de var tvungna att [ka till sjukan med honom. D'r blev de kvar i  12 timmar...  pojken fick dropp och pappan hade v'l egentligen inte s[n mer koll p[ vad de gett sonen. Det stog ju en del obegripligt i journalen, bland annat symptom som pojken INTE uppvisat... eh? pappan sk'mtade lite och sa att nu kanske de kunde f[ ut mycket p[ f;rs'kringen f;r #skador# som egentligen inte uppvisats.. hehe.

Jag vill INTE [ka in med S. T'nk om hon skulle bli s'mre mot eftermiddagen och att man vart tvungen och upps;ka l'kare. Sen kanske man blir kvar d'r och missar hemresan!! HJ"LP! Undrar hur det skulle bli d[. Ah, ska inte fundera p[ det - det 'r bara hoppas hon kvicknar till illa fort!

Klockan 'r 08.30 och solen gassar p[ f;r fullt. Sista soldagen kan man v'l s'ga. Imorgon kommer vi spendera ett par timmar inomhus p[ flygplatsen, s[ det 'r lika bra att njuta fullt ut idag. S h[ller vi inomhus emellan[t, det blir f;r varmt f;r henne annars. Men v[rat rum ligger s[ bra till, s[ vi har sol p[ v[r uteplats 'nda fram tills kv'llen! S[ 'ven om ena 'r hemma med S, kan den ju njuta av solen! Sonen vill v'l bada antar jag.. s[ en av mamma o mig kommer v'l bo vid poolen.

T'nk.. imorgon 'r vi hemma i Sverige igen. Kan inte p[st[ att det k'nns alltf;r lockande. Brrr! P[ onsdag kommer E vara hemma med mig och p[ torsdag blir det dagis f;r han. Det ser han fram emot. Han beh;ver nog ha onsdagen p[ sig och vila ut. Kolla lite film, pilla med sina leksaker och s[.. Sj'lv ska jag v'l tv'tta.
T'nk, om 2 dagar 'r man hemma i tr'sket och harvar runt igen. S[ illa 'r det s[klart inte. Men den h'r semestern har dels varit v'lbeh;vlig, men ocks[ underbar - det g;r det lite jobbigare att [terv'nda hem.

Jag skulle beh;va upps;ka en l'kare. Jag 'r ju allergisk mot myggbett och h'r nere har jag f[tt X-antal. P[ min v'nstra arm ser det ut som att jag f[tt en extra armb[ge och mina ben ska vi inte tala om. Mitt h;ger ben 'r v'rst.. det 'r fullt med bett, som liksom har v'xt ihop till ett megabautastort. Det 'r v'l ingen fara med det, men det g;r ONT! Det g;r s[ j-la ont ... det 'r varmt och stramar och kliar s[klart. Ibland har det 'ven kommit ut var. De 'r allts[ inte bra. F[r se hur de blir om ett par dagar. Mamma tror jag skulle beh;va lite pencillin mot dem. Far min har haft likadant och d[ har han f[tt pencillin n'mligen.

Nu ska jag g[ och h'mta ut n[gra flaskor med vatten, det l'r g[ [t denna vindstilla m[ndag.

H[ll tummarna f;r att flygplanet imorgon landar p[ r'tt st'lle.....


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det låter inte alls bra. Stackars lilla S. Oj, så jag önskar att S kryar på sig å det snabbaste! *håller tummar och stortår och skickar kramar*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback