Varit p[ sjukhus!!

Var bara tvungen att smita in en liten stund. Solen br'nner som bara den och det 'r s[ j'kla VARMT!!! Lilla S ligger i sin vagn och sover och E 'ter en glass (har ju All inclusive, och d[ ing[r valfri m'ngd glass.. passar ju bra! >) ).

Valet av min rubrik  d[+ Jo.. idag har vi varit p[ sjukhuset h'r i El Gouna!
Ig[r n'r vi gick in till #stan# tyckte jag att det k'ndes obehagligt i mitt ;ga. Mamma tittade, men s[g ingenting. Tog ut linserna som vanligt innan jag gick och la mig, la inte m'rke till n[got s'rksilt. Imorse n'r jag skulle s'tta i linserna igen, s[ var en lins helt trasig!!! Satte i den 'nd[, men det gick ju inte alls! Det gjorde ONT! S[ jag s;kte upp Henrik (guest relation/snubben) och fr[gade var jag skulle v'nda mig nu d[. Han ringde till sjukhuset och h'nvisade mig sen dit. Packade i ungarna i vagnar och begav oss iv'g. Det var inte l[ngt och g[, men oj.. det var s[ varmt! E somnade i vagnen och sov sen i 1.5 timma tills det var lunch.
Det gick hur smidigt som helst p[ sjukhuset. Trodde det skulle ta l[ng tid d'r (som det annars g'rna g;r h'r), men jag kom f;re alla andra inf;ddingar som satt d'r...  Unders;kningsrummet s[g v'l ungef'r ut som hemma.. men det stod en tebricka d'r och det var 'ven en till snubbe i rummet, en professor, som tittade p[ n'r dr. unders;kte mina ;gon. Jag hade tydligen en allergisk reaktion i mitt ;ga ocks[..
Unders;kningen gick bra.. det var bara det att n'r han skulle kolla i mitt ;ga s[ gjorde han n[got helskumt med mitt ;gonlock!!! Han li ksom b;jde in det p[ n[got konstigt vis.. huh! Det var obehagligt. Sen droppade han i n[ droppar och sen drog han med en pappersremsa i ;gat!!
Sen fick jag mina linser. Bes;ket blev dyrt..... jag hoppas att min f;rs'kring t'cker n[got. Det dumma 'r bara att jag dagen innan vi [kte ;verv'gde att teckna en s'rksilt semesterf;rs'kring, ut;ver hemf;rs'kringen, men sen avstod jag den - dumt!!! Aja.. gjort 'r gjort.

Nu ska jag g[ ut i solen igen. Vi ska kl' p[ oss och ta en promenad till Aqua.. Ett akvarium d'r de har pirayor, krokodilbebisar (st[r det i broschyren iaf).... m.m Ska bli kul och det vill ju g'rna E se!

Ikv'll ska vi utnyttja ena kompesationserbjudandet... dvs, 'ta p[ la Dolce Vita / den italienska restaurangen. Ser vi fram emot!

Lilla S sov f;rresten hela natten!! fr[n 21-06! Tur frukosten serveras 7.... >)

Vi har annars varit mest vid poolen idag. Sonen vill bada HELA tiden! han simmar p[ som 17... Hans nyfunna kompis, Tilda, [kte hem idag... det finns ju andra barn, men ingen annan han har lekt med.

Pappa/saknaden har gett sig lite. Han har inte n'mnt M n[ mer och det tycker jag 'r sk;nt. Det 'r inge roligt att se s[ mkt han l'ngtade efter M ig[r.

N'he, nu 'r det solen som v'ntar!

Bye bye!



Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅH fy vännen det låter riktigt obehagligt! Vända ögonlock inåt och dra pappersremsor! Jag drar ihop ansiktet till värsta grimasen bara jag läser om det! :( :/

Ta ett dopp i poolen åt Kaiser vettja! :)

Många kramar
J

2006-03-24 @ 16:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback