Vilken natt!

Lillstumpan sov hela natten!!!
Det säger väl allt om hur jag känner mig idag! :D

Jag har oftast ammat henne innan natten, men igår fick hon en flarra välling. Hon slukade den utan problem. Somnade och soooov. Hon sov fram tills 05.30! Då ammade jag henne (hade ont i brösten, aj aj!) och sen sov hon vidare till 07.30! Inte illa va?!

Min kropp är nog inställd på att vakna nattetid. Hon har ju tidigare vaknat runt 01-02. Fastän hon sov så sött inatt så vaknade jag! Klocka 02 var det som att någon slog något hårt i huvudet på mig, för då reste jag mig upp! När jag ändå satt upp så tog jag mig ett varv in på toan och sov sen vidare till 05.30.
HÄRLIGT!

DESSUTOM så snöar det inte nu!!!!! YIPPPIIE! Vilken turdag jag har, jag vet, klockan är bara 08.35..... det kan hända mycket på de resterande timmar som är kvar på detta dygn! Men jag har iaf fått en himla bra start på dagen. Känner mig GLAD!

Idag ska vi åka till en kompis, L, i Köping och hälsa på. Hon har också två barn. Ena är 5 månader yngre än sonen och hennes andra barn är 4 månader äldre än min lilla S. Helt perfekta lekkamrater m a o.
Nåja, lilla S och lilla L leker väl inte så mycket än.. Men det kommer nog!
Jag tycker i alla fall att det är himla skoj att L och jag har lyckats hålla kontakten enda sen gymnasiet.
Fastän jag flyttade till Stockholm, så behöll vi kontakten via vanliga gamla handskrivna brev. Det var grejer det! Sen fick vi ju barn ganska så nära varann och det gjorde ju inte saken "värre".
Sen jag har flyttat tillbaka till hemorten, så har vi träffast regelbundet - vilket är himla skoj!

Nähe, nu ska jag kvittra (hmmmm kanske inte bokstavligt) vidare till mina små barn. De sitter nöjt framför TV:n och glor! :) (sånt kanske man inte ska skriva högt, men ja... de FÅR sitta vid TV:n och vi har ingen tidsbegränsning, för det har inte behövts än).

Ha en bra dag allihop!
För det tänker jag ha!


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Åh jag minns precis det där! Första gången vi gav första bäbisen välling på kvällen och jag vaknade många timmar senare och var övertygad om att hon hade avlidit i plötslig spädbarnsdöd och for upp ur sängen - för att finna ett väldigt lugnt sovande barn i sin säng...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback