Lite frågor & svar

Detta var en lista/frågor jag hittade på flertalet bloggar, så jag kopierar rakt av och fyller själv i mina svar!

Tio första:
Första bästa kompis: på lekis "hittade" jag en A. I 4:an hittade en E mig.
Första bil: en Saab 9000.
Första kärlek: det finns ju olika typer av kärlekar... lågstadiekärleken, tonårskärleken och så den STORA kärleken. Jag minns namnen på dem allihop. ;)
Första husdjur: en orange katt, som fanns här i familjen när jag var en liten bebis. Men mitt första egna riktiga husdjur, var också en katt - som jag döpte till Disa. Efter det har jag haft ytterligare en katt, som hette Maximus när jag köpte honom. Sen blev det en hund.
Första semester: minns inte första semestern. Men det var helt klart en husvagnssemester... Min första utlandssemester var jag på som 12-åring, till Mallorca i 2 veckor.
Första jobb: första riktiga gången jag kände att jag jobbade, var när jag jobbade extra på något serveringsjobb. Men innan det hade jag sommarjobbat på skolan en sommar.
Första köpta skiva: minns ej!
Första riktiga kärlek: var obesvarad...
Första piercing: förutom öronen så var det nog näsan när jag var 14 år. Sen vart det tungan när jag var 19, men den staven åkte ut efter något år..
Första konsert: New Kids on the Block......... !

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: vin.
Sista bilfärd: var nu ikväll.
Sista filmen du såg: Firewall.
Sista ringda telefonsamtal: till M´s jobb.
Sista bubbelbadet: oj, det är nog när jag var på SPA på Tylösand för ca 2 år sen.
Sista spelade cd: Jag spelar inte cd:s så ofta, jag lyssnar via datorn.
Sista kyss: M.
Sista gången du grät: förra veckan kom det några tårar helt oväntat när jag körde bil och kom o tänka på min mormor. Blev sugen att åka iväg med S & E o hälsa på henne..... och då kom det över mig att i så fall var det till Minneslunden resan skulle gå. Innan det var det nog också över mormor jag grät, på begravningen.
Sista måltiden: Quornostsnitzel med potatis, hongung o kanelglaserade morötter o Mon-tomater! Mmmm!

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej.
Blivit arresterad? Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet? Njääää.
Varit på tv? Nej, inte vad jag vet i alla fall.
Fått ditt hjärta krossat? eftersom jag sitter här och skriver, så nej... ;)
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej!!
Haft ett one night stand? Ja.
Busringt till nån? Ja!

Sju saker du har på dig:
1. Trosor.
2. Bh.
3. Strumpor.
4. Jeans.
5. Vigsel + förlovningsring.
6. Smink.
7. Ja, jag har ju en tröja på mig också!

Sex saker du gjort idag:
1. Pussat och kramat mina barn. 
2. Träffat min mamma.
3. Plockat in tulpaner.
4. Klippt gräs!
5. Varit på Apoteket.
6. Duschat.

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
1. Datorn.
2. Vattenkokaren. Oumbärlig på tidiga morgnar och i värsta fall om nätterna..
3. Min väska.
4. Min filofax.
5. Min braiga te-sil.

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Jag berättar inte ALLT för någon. Men min M vet det mesta, om jag säger så..
2. Min mamma får också veta mycket.
3.
4.

Tre val:
Svart eller vit? Vit. Fast det beror på vad/var färgen ska vara.
Sommar eller vinter? När det är vinter säger jag sommar. En VARM o svettig sommardag säger jag vinter.
Choklad eller chips? CHIPS!

Två saker att göra innan du dör.
1. Ge mina barn en bra uppväxt!
2. Besöka Korea med min familj.

En sak du ångrar:
1. just här och nu blir mitt svar: att jag inte köpte fler roliga stämplar när jag var in på Panduro! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback